annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
3 registrerede somo, ABC, Arne Thomsen 375 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spørgsmålet om ståsteder

Hej allesammen og godt nytår 2019 vil jeg ønske for os alle

RoseMarie Simon Arne Tikka Thomas Gerth med flere

Og til Simon må jeg lige sige at du ikke skal gentage igen igen at Arne er rundet af eller stærkt påvirket og inspireret af Scientology. Det er ikke tilfældet.

Jeg kender Scientology rimelig godt, som jeg har fulgt Arne's debataktivitet igennem mange år nu, og jeg har aldrig kunnet spore et slægtskab mellem Arne's tanker og Scientology. Noget Arne jo også har redegjort for og påpeget overfor dig Simon.

Hvis der kom nye læsere ville de jo blive vildledt af at læse hvad du skriver Simon om Arne og Scientology. Og det tjener intet formål at sprede og gentage usandheder i en uendelighed, såvel som det er trættende for os andre at skulle læse igen igen.

Et nytårsforsæt for dig Simon kunne være at du stoppede med disse evindelige gentagelser af noget der ikke er korrekt.

-0-0-0-

Dianetik bogen er iøvrigt yderst interessant. Utallige mennesker er blevet fanget af den uden at de overhovedet har haft noget at gøre med Scientology organisationen.

Fx er jeg stødt på bogen hos en berømt dansk psykolog hvor den stod sammen med Harald Høffdings værker. Hvilket jeg blev ganske glædelig overrasket over da jeg dengang derhjemme hos mig selv også havde både Dianetik bogen og Harald Høffdings værker i samme bogreol. Hvilket jeg iøvrigt også har i dag går det lige pludselig op for mig i forbindelse med min eftersøgning Dianetik bogen.

-0-0-0-

Hvis I følger mig i galleriet kan I se at jeg opholder mig meget ved Vesterhavet nærmere bestemt Rødhus.

Og ja fra første marts flytter jeg derud permanent.

Jeg kommer som I kan se på billederne til at bo i storslået natur. Og kun i turist højsæsonnen vil jeg være omgivet af andre mennesker i større antal ellers bliver det meget et eneboer liv, langt væk fra alting, 8 km fx til nærmeste indkøb.

Selvfølgelig har jeg haft betænkeligheder i den sammenhæng at bo så isoleret og afsondret ene gamle mand, Hansemand.

Men ihvertfald elsker jeg at vandre løbe og cykle alene rundt i den vilde natur og det både dag og nat. Og det er så øde deroppe fx med masser af tønderland skov område. Og jeg elsker stranden og skoven om aftenen og natten. Jeg føler mig tiltrukket af at være derude også under nattens stjernehimmel.

Fra nu af og frem til langt ind i marts har jeg rigeligt at se til, men jeg håber at jeg i løbet af april begynder at falde til deroppe og der bliver ro på (så jeg får tid til kreative sysler), og så skal I nok få billeder og beretninger fra mit nye og meget anderledes liv.

Og Tikka det blev altså ikke Spanien jeg valgte men Vendsyssel Rødhus jeg valgte at slå mig ned. Apropos at vi har drøftet dette eller jeg fortalte dig at jeg tænkte at købe lejlighed i Costa Blanca Spanien.


-0-0-0-0-

Ofte tænker jeg på hvad Trosfrihed betyder for mig.

De fortrolige samtaler på chatten med Tikka har jeg som noget værdifuldt. Men jo også de gode samtaler ude på debatsiden som her har jeg altid nydt. Såvel som religiøse spirituelle spørgsmål interesserer mig, hvor specielt Paulus og urkristendommens spiritualitet fascinerer mig. Og dermed også de store tænkere der er rundet af Paulus's temperament og spirit, spiritualitet. Som fx Luther, Albert Schweitzer, R Steiner, Karl Barth og Paul Tillich og Alain Badiou med flere.

Hvad Trosfrihed betyder for os, har nok også ud over de gode samtaler og venskaber bekendtskaber der opstår så nok også en hel del at gøre med at vi ubevidst kommer til, eller er kommet til, at investere gennem vores aktiviteter på stedet her med hjerteblod og sjæls engagement, og så knytter vi os uanset om vi vil være ved det eller ej. Også derfor bølgerne i sin tid gik så højt her på stedet da vi blev "uvenner" ret for alvor.

Bevidst eller ubevidst hvad betyder Trosfrihed for jer?

Arne Tikka RoseMarie og Simon? Og I andre. Prøv at tænke lidt over det I mine venner eller bekendte gennem nu efterhånden mange år.

-0-0-0-

Endnu engang rigtig godt nytår 2019 til jer alle.

Venlig hilsen HansKrist

PS:

Straks I, Arne og Tikka, nåede frem til STÅSTEDER kom jeg til at tænke på Svend Brinkmann's bog med nøjagtig samme titel som jeg sidder med her foran mig. STÅSTEDER af Svend Brinkmann har undertitlen "10 gamle ideer til en ny verden".
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Nyheder fra Religion.dk