annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 192 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Hvad kan man selv bestemme

Hej igen, du store "mystiske" lægprædikant..;)

Nu ved alle der gennem årene gang på gang har set dig kalde dig selv for agnostiker, at du samtidig betragter dig selv som uforklarligt mystisk, m.a.o. et udtryk for det du betragter som en helt fantastisk mystisk natur - her mellem milliarder af andre mennesker, der adskiller sig lige så lidt fra dig som dit dna adskiller sig fra en skovsnegls. Men tillige ved vi jo at du (efter eget udsagn) og med din "åndelige intuition" kommunikerer med "åndelige universer", hvormed det altså må forekomme nogen endnu mere mystifistisk at se dig skrive:

"Jeg forstår da godt længslen efter en sådan fader- eller moderskikkelse, der "bringer orden i tingene" og beskytter - kan da også selv mærke denne længsel i mit forhold til min skæbne - men jeg kan ikke forestille mig nogen mulighed for at møde en sådan ønskedrøm som værende virkelighed. Det nærmeste, jeg kan komme det, er et håb om, at hvad der ligger bag...osv."

For skal dette nu betyde, at "ånderne" i den anden ende ikke gider kommunikere med dig? Det er nu alligevel synd dine "åndelige venner" i dit uforklarlige univers dér, ikke engang gider fortælle dig lidt om din egen skæbne. Er det så udtryk for næstekærlighed, tror du, eller behøver du bare ingen fjender med den slags venner? ;)

Jah, tydeligt er det jo hvad der sker her på scenen med dig i rollen som den store mystiker. Måske nogen glæder sig til tredie akt, hvor Kristussymbolet kommer ind på scenen som den store forløsning?

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Studerende i kæmpe demonstration mod pr..
24/04/2024 04:30
Senatet vil sætte stopper for TikTok i ..
24/04/2024 04:29
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Nyheder fra Religion.dk