annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvad er retfærdighed?


Arne:
Citat:
Men når du skriver:
Citat:
- den kærlighed man kan give et medmenneske i denne sammenhæng kommer fra gud ... så man har intet at rose sig af, æren tilkommer gud.
så kan jeg rigtig meget følge dig, hvis jeg udskifter ordet "Gud" med "hvad der ligger bag verdens væren" - og som nogle i overmod bilder sig ind at kende.

" ... som nogle i overmod bilder sig ind at kende."

SVAR: Mener du dermed, at Jesus ikke kendte, den gud hvis ord han i bjergprædiken fremsagde, og som du inspireres af til oplevelsen af næstekærligheds følelsen?

Citat:
barmhjertighed for mig er en følelse, som bjergprædikenen inspirerer til, og som leder til følelsen: næstekærlighed.
Det er for mig oplevelse - hinsides forståelse

Det er ellers mit indtryk, at når man havde set/kender Jesus, kender man faderen.

Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.« Johannes 14:6-7

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Arne:
Citat:
Moses fik jo heller ikke meget svar ved "den brændende tornebusk":
Citat:
Gud svarede Moses: »Jeg er den, jeg er!«

SVAR: Hvad du mener, Moses ikke fik svar på om gud, ved jeg ikke, men det fremgår af teksten, der er tale om hebræernes gud – Abrahams, Isaks og Jakobs gud – altså den gud Jesus kaldte far.


Gud sagde videre til Moses: »Sådan skal du sige til israelitterne: Jahve, jeres fædres Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt mig til jer. Det er mit navn til evig tid, og sådan skal jeg kaldes i slægt efter slægt.

Gå nu og kald Israels ældste sammen, og sig til dem: Herren, jeres fædres Gud, Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, har vist sig for mig og sagt: ›Jeg er opmærksom på jer og på det, der er overgået jer i Egypten, og jeg har besluttet at føre jer bort fra lidelsen i Egypten, til kana'anæernes, hittitternes, amoritternes, perizzitternes, hivvitternes og jebusitternes land, et land, der flyder med mælk og honning.‹ De vil høre på dig, og sammen med Israels ældste skal du gå til Egyptens konge og sige til ham: ›Herren, hebræernes Gud, har mødt os. Lad os få lov til at gå tre dagsrejser ud i ørkenen og ofre til Herren vores Gud.‹
2 Mosebog 3:15-18
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Mos/3


Måske du kan oplyse, hvilke information du savner, som du mener, gud ikke gav Moses.


Gud er den han vil være – det vil sige, at intet er umuligt for gud.

Men ellers er gud jo først og fremmest ånd, og skal tilbedes som sådan ifølge Jesu ord.


***

Inspiration er åbenbart virksom.

"Tyven Redoine Faid er for anden gang lykkes med at flygte fra et fransk fængsel på opsigtsvækkende vis."


"Faid er kendt i Frankrig for sin lange karriere som kriminel, hvilket han tidligere har ladet sig interviewe om til diverse tv-shows og har skrevet bøger om.

Her har han sagt, at han er inspireret af gangsterfilm som "Scarface" og "Heat"."

https://www.dr.dk/nyheder/udland/fransk-fangeflugt-med-hjaelp-af-helikopter

Måske han skulle pålægges at læse bjergprædiken, når han omsætter inspiration til handling.


¨¨¨¨

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk