annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 639 gæster og 1322 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Ang. menneskerettighedsmæssigt


Arne:
Citat:
Hele denne affære stinker for mig af ældgammel stammekultur, som i dag overlever i Janteloven:

SVAR: Religion skaber splid – og krig.

Nu skal vi jo huske, at Danmark er et kristent land – det fik vi jo at vide, dengang der var debat om religiøse symboler i det offentlige rum …

… og landets regent har jo ikke religionsfrihed ifølge Grundloven.


Citat:
§6: Kongen skal høre til den evangelisk-lutherske kirke
Regenten har i modsætning til landets øvrige borgere ikke religionsfrihed, men skal tilhøre den evangelisk-lutherske kirke. Dette gælder ligeledes eventuelle stedfortrædere. Selvom grundlovsparagraffen altså ikke omtaler den danske folkekirke direkte, har regenten i praksis indtil dags dato altid været medlem af folkekirken.

https://www.kristendom.dk/kirkehistorie/hvad-staar-der-i-grundloven-om-folkekirken


Men jeg forstår det sådan, at tildækningsloven er blevet til, fordi størstedelen af befolkningen ikke gider islamisk tildækning.

Selv forstår jeg ikke kvinderne – de unge danske konvertit piger, de kan jo sagtens tilslutte sig den islamiske tro uden at dække sig bag niqab.

*

Arne:
Citat:
Jeg skammer mig lige nu over at være dansker, her hvor vi åbenbart har glemt alt om "Den barmhjertige samaritaner" trist

SVAR: Det er helt ude i hampen, at bringe beretningen om den barmhjertige samaritaner på banen i forhold til, at der er blevet vedtaget et tildækningsforbud.

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Fejl i kommunikationssystem lammede togt..
23/06/2026 23:45
Dronning Margrethe deltog i studenterfej..
23/06/2026 21:56
Tagbrand bringer fisk for millioner i fa..
23/06/2026 20:57
Kræftpatienter med senfølger skal hjæ..
23/06/2026 18:19
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende..
23/06/2026 17:55
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Nordkoreas leder vil udruste krigsskibe ..
24/06/2026 01:15
YouTube indgår forlig med teenager i sa..
23/06/2026 23:53
Airbus skal undersøge revner i vingerne..
23/06/2026 22:37
Ti er døde af ebola inden for et døgn ..
23/06/2026 22:31
Teknisk fejl lammede togtrafikken i hele..
23/06/2026 21:38