annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15771205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391331
Et andet syn 1997774
Åndelig Føde 1553045
Jesu ord 1529698
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 166 gæster og 223 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Åh nej hvad har jeg da rodet mig ud i med dig Arne

Du tager jo fuldstændig over nu

Og skriver præcist som du lyster om mig og jeg vil ikke bruge min tid på at skulle forsvare mig imod hvad du nu skriver af rent ud sagt vrøvl både om mig og den der Paulus diskurs om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS.

Jeg giver op overfor dig Arne.

Hvis du mener seriøst du gerne vil forstå Paulus diskurs om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS,

Så læser du selvfølgelig Paulus selv, ikke? Det er da grotesk at du nu sidder og gør dig selv til ekspert uden at du overhovedet har kendskab til Paulus brevene.

Paul Tillich er lykkedes med at forklare den Paulinske KristusMystik, hvordan vi skal forstå vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS for moderne mennesker og lægfolk.

Så du behøver ikke læse hans "Systematic Theology", du kan læse følgende tre meget populære bøger af Paul Tillich:

1): "Grundvoldene Vakler"

2): "En ny skabelse"

3): "Troens Dynamik"

Hvis du ikke magter ret meget kan du fx vælge kapitel 2 i "En ny skabelse".

-0-0-0-

Du behøver selvfølgelig ikke læse hvad jeg anbefaler dig, Paulus brevene og de tre populære bøger jeg her nævner af Tillich, men så skal du fandeme også holde bøtte med at du gerne vil forstå hvad Paulus mener med vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS.


-0-0-0-

Du trækker alt over til dig selv, du trækker enhver samtale over på din egen banehalvdel.

Jeg har brug for bare lidt saglig faglighed, nøgternhed og objektivitet fra din side Arne, for jeg vil ikke ind i at skulle forsvare mig imod dine gisninger og subjektivisme såvidt sagen. Det bliver en skrue uden ende, hvor du ikke formår at give mig et adækvat modspil, og hvor du ej heller gider lytte til hvad jeg skriver.

Du kunne også droppe det hele, droppe sagen. Ihvertfald hvis du ikke gider læse Paulus brevene så gir det ligesom ingen mening du vil gøre dig klog på manden.

PS:

Jeg har læst dit indlæg igen Arne og jeg burde gå amok imod dig, overfor dig. Det er simpelthen under al kritik, det er så uanstændigt af dig hvad du skriver og får mig viklet ind i og hvad du får sagt og insinueret om mig.

At du er ondsindet er jo tydeligt for enhver.

Jeg siger det igen, du ligner Simon og Bjørn mest af alle og det har jeg sagt i alle de 10 år vi har debatteret her på trosfrihed. I har samme useriøsitet på alt der drøftes hvis det har med kristendom og religion at gøre. Ingen saglig faglighed vil I udvise på området.

I har samme Epikur tossede galt afmarcherede opfattelse det religiøse og dermed kristendommens teologi.

I har samme fladlands naturvidenskabelige forståelse alting. Fornuften som I ikke engang kritisk gider undersøge er jeres endelige guddom I giver, tildeler, uendelig ubetinget altafgørende ultimativ betydning. Verden er for jer og ikke i jer. I er ikke i verden (I kropper ikke med verden) men I er i jeres fornufts skuen og betragtninger, hvorfor enhver form for noumenal spontanitet (arketype ekstatiske affekter og motiver) og alle suveræne livsytringer er ubegribeligt for jeres fornuft der er selvberoende for jer og ikke må gribes af noget ud over sig selv. Derfor er alt vertikalt, alle begivenheder, Tiden, og ja Ekstatisk Fornuft udelukket for jer. Også derfor vil dette at være i Kristus blive sort snak for jer. At tænke eskatologisk og forstå de tidsmæssige forhold i menneskers liv er udelukket for fornuften, da den kun vil anerkende sin egen endelige natur og det den har foran sig, men ikke hvad der kunne være i tingene selv.

Og da I ikke kan holde jeres endelige fornuft ud, søger i forløsning i det sanselige poetiske eller hvad I føler stort for af det alene jeres fornuft formår at vise jer.

Kun sort hvid unuanceret sværten især kristendommen til. Kun børn der har abonneret på den samme avis og de samme meninger (den samme kultur radikale fladpandethed) fra midten af forrige århundrede opfører sig som I gør i de her spørgsmål.

I er hjernevasket af jeres daglige avislæsning. Rune Lykkeberg er mand nok til at turde se på forholdet.

Dawkins er oplyst og lærd og kultiveret ved siden af jer når det gælder kristendommen.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Nyheder fra DR
Kvindelig præst dømt for vold mod konf..
03/05/2024 13:33
Hamas vil sende delegation til Egypten f..
03/05/2024 13:01
Kina har sendt rumfartøj til Månens ba..
03/05/2024 12:57
Rusland: Britiske Camerons udtalelser er..
03/05/2024 12:11
Kendt komiker giver middag for at løse ..
03/05/2024 11:54
Nyheder fra Religion.dk