0
registrerede
2
gæster og
257
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Hej Hanskrist.
Du går ud fra at "i Kristus væren" er umiddelbart forståeligt, og at mange forstår udtrykket.
Det har jeg dog tidligere efterlyst eksempler på - men forgæves - der var ingen, der meldte sig!
Man kan være og handle i en bestemt ånd, i krigens ånd, i fredens ånd osv. - men man kan da ikke være i f.eks. statsministeren. Hvordan kan du så være i Kristus?
Jeg kunne forstå, hvis du sagde at være i Helligånden eller i Kristus' ånd - men du kan da ikke være i Kristus!
Jeg ville kunne forstå, hvis du hævdede, at Kristus er i dig, hvis du kar spist hans legeme og drukket hans blod ved et alter i folkekirken.
Men det omvendte, at Kristus kunne hævde: "Hanskrist er i mig", det lyder da ikke just sandsynligt - og endnu mere umuligt, at det er dig, der hævder, at du er indeni Kristus.
Jeg har ikke hørt andre hævde noget sådant, og jeg har ikke mødt nogen, der forstår, hvad du mener - og dine raserianfald og din hån hjælper mig ikke.
Jeg er klar over, at du selv mener, du er umiddelbart forståelig, men det tror jeg - i hvert fald indtil videre - at du er alene om.
Beklager.
M.v.h. Arne
|
|
|
|