1
registreret Arne Thomsen
10
gæster og
322
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Hej Hanskrist.
Hvis vi skal få noget ud af alt det her vi i øjeblikket roder rundt i, så skal vi gøre ophold ved det vi har fået gravet frem om forskellen på din "spiritualitet" Arne og min, der har det der EKSTATISKE element så centralt i sig, især, om noget, stammende fra den Paulinske "i Kristus Spiritualitet". Mit svar: Jeg føler ikke at jeg "roder", jeg føler mig afklaret og ser en mening med mit liv: At videregive den kærlighed, jeg modtager, til alt og alle. Så simpelt er det jo for mig!
Thomas taler nedsættende om at være "epikuræisk" , men der føler jeg ikke, at jeg hører hjemme.
Og så taler han om et højere alternativ: "at stråle Guds lys ind i Hans verden", men der føler jeg heller ikke, at jeg hører hjemme.
Du taler om "i Kristus væren", men jeg ved ikke, hvad det er - hvor meget jeg end har søgt at forstå det - og heller ikke, hvad det fører til.
Så som jeg ser det, har vi tre vore vidt forskellige måder at være menneske på: Thomas stråler/vil stråle Guds lys. Du er i Kristus. Og jeg har bare modtaget kærlighed via en Kristus-ikon og søger at give den - kærligheden - videre
De tre måder kan næppe forenes - for mig er det heller ikke nødvendigt. Jeg respekterer jeres måder at være menneske på. Og jeg har min
M.v.h. Arne
|
|
|
|