annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 122 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Lige kort,

under PS: skrev jeg i forrige indlæg:

Dette det EKSTATISKE element kan vi komme udenom dersom vi ønsker at kunne læse og forstå den Paulinske KristusMystik eller "i Kristus væren og Spiritualitet".

Der skulle selvfølgelig ha stået:

Dette det EKSTATISKE element kan vi ikke komme udenom dersom vi ønsker at kunne læse og forstå den Paulinske KristusMystik eller "i Kristus væren og Spiritualitet".

-0-0-0-

Åh jeg nyder bare så meget at Thomas ikke bare har et større hoved end mig men også et bedre hoved end mit. Snylter du Hans? Ja jeg vil snylte og nyde Thomas i vildskab i årene fremover. Ham den mest udskældte og kontroversielle debattør af os alle, han styrer nu for vildt.

At jeg har skrevet mange indlæg i gamle dage, for år tilbage som jeg fortryder har jeg erkendt.
Jeg har læst mange af mine gamle indlæg og de er heldigvis ikke så forfærdelige som jeg husker dem, dog har jeg mødt nogle indlæg jeg har det rigtig skidt med at have skrevet. Især et par stykker hvor jeg angriber Thomas. Men til min held er Thomas helt fantastisk til at tilgive og vi er kommet videre

Nu må jeg se om Tikka tilgiver mig at jeg gerne vil forstå hvorfor hun taler med to tunger.




Arne kan du huske at jeg drillede eller kritiserede dig med at du havde den Epikur'ske Gudsforståelse der lå så langt fra den kristne. Og at det også var den Epikur'ske Gud ateisterne gjorde grin med som de i deres misforståelse det hele troede var det Gudsbegreb eller den Gudsforståelse de kristne havde.

Arne se lige den godbid Thomas viser mig N T Wright har skrevet om forholdet:

Citat:
The point is that in Epicurean philosophy, over against the confused and frightening paganism of the ancient world and the confused and frightening religion of the middle ages, the gods are removed far away, off to a distant heaven from which they don’t even bother to get involved in the affairs of the present world.

The majority of westerners today simply do not realise either that they are Epicureans by default or that Epicureanism was always only one philosophy among others.



Mvh Hans

PS:

Hvis vi skal få noget ud af alt det her vi i øjeblikket roder rundt i, så skal vi gøre ophold ved det vi har fået gravet frem om forskellen på din "spiritualitet" Arne og min, der har det der EKSTATISKE element så centralt i sig, især, om noget, stammende fra den Paulinske "i Kristus Spiritualitet".

Vi skal slå teltlejr her nogle dage Arne for som arkæologer at grave ting frem i det område vi er i nu med hinanden.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
DR tester nyt varslingssystem i dag klok..
01/05/2024 11:00
63 personer anholdt under masseprotester..
01/05/2024 10:32
Kasernen i Holstebro står til kæmpelø..
01/05/2024 09:46
Varmt vejr giver travlhed i landbruget
01/05/2024 09:40
Nu kan du hente haveaffald på mange gen..
01/05/2024 09:38
Nyheder fra Religion.dk