1
registreret Arne Thomsen
198
gæster og
245
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Hej Arne,,
det er rigtig godt,, og det nærmeste vi to har været en forståelse af hinanden,, synes jeg
jeg håber dog ikke du synes jeg er alt for dogmatisk, håber ihvertfald at de begreber jeg bruger er levende begreber der tåler at blive vendt og drejet med vores videnskabelige forståelse tingene.
Jeg vil svare dig nærmere ved en senere lejlighed.
Mange kærlige hilsner HansKrist
PS:
mit temperament er vist meget kolerisk sangvinsk eller sangvinsk kolerisk på en melankolsk baggrund, eller det er kolerisk melankolsk eller melankolsk kolerisk med en sangvinsk forgrund,
hvorimod dit temperament Arne er mere flegmatisk melankolsk
nej pjat
PPS:
på ABC's opfordring,, eller fordi ABC skrev at han syntes Thomas på sin blog skrev spændende og anderledes end hvad han ellers var vant til at læse om kristendom, var jeg lige en tur derinde omkring,, og jeg blev også positivt overrasket over Thomas's skriverier,, og da især det kristendomssyn han præsenterer os for og måden han taler teologisk på,
det er klart og det er kort,, og går ret tydeligt igennem, han når igennem med sit budskab,,
og jeg fandt ham ej heller så bibeltroende som jeg havde frygtet og måske også indikeret han var lidt,,, men ihverfald de par blog indlæg jeg læste der fandt jeg ikke dogmatisk bibeltroenhed,,,
|
|
|
|