annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Jeg troede vi talte TRO og GERNINGER

Problemet er at TRO og GERNINGER ikke kan adskilles i kristendommen, i så fald ender du som de krigeriske korstogsfarer og inkvisitions folk der netop adskilte TRO og GERNINGER.

Hvis nu vores Nye Handlingsbasis i Gud er igennem Kristus (TROEN) og ikke en dæmonisk despotisk indimellem blodig Gammel Testamentlig Gudsforståelse.

Altså hvis nu vores moralske handlingsbasis er baseret i Nye Testamentes Kristusvidnesbyrd og den Kristusvirkelighed der her grundlagdes i sin tid. Så er det tydeligt hvis vi holder os til Paulus at vi ikke må overhovedet gøre næsten noget ondt, han siger det et utal af gange til sine menigheder også fordi det stemmer med Jesu Kristi Ånd og moral som han føjer til.

Ingen kan komme ud over at om vi holder TRO og GERNINGER sammen at den Paulinske urkristendom er kærlighedens religion pr se og pacifistisk, fredeligt i en uhørt sjælden grad. Hvilket nyere BBC dokumentar udsendelser om de første kristne gør et stort nummer ud af.

Det du vil Arne er at få mig til at adskille GERNINGER fra TROEN (KRISTUS) det får du mig ikke til nogensinde.

Jeg er ikke Bibelsk troende, men KRISTUS troende og der er en verden til forskel.

PS:

Der var en grund til at jeg i forrige indlæg pegede på Albert Schweitzer som måske den største Paulus kender nogensinde og ihvertfald levende i Pauli Ånd gennem hele sit liv.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk