annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 226 gæster og 148 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

det er sagen uvedkommende, ikke et argument for noget som helst omkring,,, såvidt hvordan TRO og TROEN skal forstås,,,


men hvis du hellere vil tale om Luther som person og hvad han har gjort sig skyldig i, dette er jo en hel anden tale,,,

selv blander jeg ikke tingene sammen,, når jeg fokuserer på hvordan TRO og TROEN skal forstås som vi finder denne hos Paulus,, så fokuserer jeg på det faglige saglige hos Luther

det er jo ikke Luthers forståelse hvordan TRO og TROEN hos Paulus der skal forstås der medfører de ugerninger og opfordringer til ugerninger som Luther har gjort sig skyldig i,,,

så er det tværtimod to'regimente læren vi skal kigge på,, som måske også har beredt vejen for anden verdenskrig,, ihvertfald ifølge Barth var der noget her at få kigget kritisk på



-0-0-0-

men Arne jeg er i så godt humør i dag,, at jeg skal lade være med at blive rasende på dig fordi du igen igen afsporer enhver interessant debat ved ikke at kunne holde fokus på hvad vi drøfter og ja koncentrere dig om det væsentlige saglige faglige indhold her,,,

så hyg du dig bare videre med at du ikke ønsker at forstå tingene, men er tilfreds med at tale i øst og vest, at du er tilfreds med at miste fokus og koncentration på hvad vi taler om,,

du er tilgivet, og held og lykke forsat med at glide af på alting

og konstant miste fokus på det principielle og substantielle i vores debat med hinanden,,

selvfølgelig scorer du en masse billige point,, men du afsporer også samtalen, debatten så den ikke længere drejer sig om hvad det er vi drøftede,,, på den måde har du ødelagt mange spændende debatter ved at afspore dem,,,

og mildest talt jeg bryder mig ikke om denne stil, hvor vi ikke bliver i sporet,, men konstant pga dine luner skifter spor, og pludselig taler om ting der er den oprindelige debat substans indhold og det principielle her, komplet irrelevant
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Hamas tager til våbenhvileforhandlinger..
04/05/2024 05:38
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
WHO er bekymret for muligt blodbad i Raf..
04/05/2024 01:33
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
Nyheder fra Religion.dk