annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spørgsmål.

Citat:
Måske du vil præcisere, hvad du har i tanke vedrørende dit spørgsmål ang. bibeltro, når du ved, jeg ikke er kristen, og ikke tror på eksistensen af den Gud som bibelen forkynder?


lol smiler griner og morer mig kosteligt

er det for at være sjov her op til jul Tikka,,,

du laver ikke andet her på siden at præsentere os for bibeltroenhed, jeg vil endda sige i ekstrem grad,

du henviser konstant til eksistensen af de kristnes Gud som du mener gennem bibelstudier at kunne identificere korrekt (wauu)

i samme åndedrag siger du så: "og iøvrigt tror jeg ikke en skid på hvad jeg selv skriver"

hvordan ind i helvede kan du så tro at vi kristne vil spise, sluge, det du skriver?????????????????????????????????

undskyld mig, men du prædiker falsk om kristendommen

derfor er det så godt for trosfrihed at der findes en HansKrist, så en eventuel læser der oprigtig er nysgerrig kan se der er et alternativ til din forståelse og tolkning af kristendommen

mange kærlige hilsner HansKrist

og pøj pøj med juleforberedelserne

PS:

jeg tror du er så dybt dybt involveret i bibeldogmatisme at du ikke kan se skoven (kristendommen) for bare træer (skriftklogskaberi). Indrøm nu engang for dig selv og alle os andre, at det skyldes dit specielle tidligere kristne tilhørsforhold at du har fået denne mærkværdige opfattelse af kristendommen, hvor et stakkels kristent menneske skal leve et bibelkonkordantisk forestillingsliv og trosliv uden overhovedet at have kendskab til hvad Ånden giver os mennesker = alle de transcendente religiøse spirituelle erfaringer og sandheder vi mennesker har en kontakt til (simpelthen alle religioners grundlag eller hvad de udspringer af, og det springer du fuldstændig over i din uåndelige eller ikke spirituelle forståelse af kristendommen. Åh hvor du burde læse Paulus,, denne Åndens Apostel per se og Tænkningens Skytshelgen).

PPS:

eller måske er problemet bare at du vil være den klogeste på hvad kristendom er, fordi så er alle de år hvor du har haft tro som bibelfundamentalisterne dog ikke forspildte, de kan bruges til at du belærer hele verden om hvordan kristendommen alene skal forstås, nemlig som et bibelkonkordantisk forestillingsliv = trosliv

vær nu lidt kritisk, selvkritisk, og stil følgende spørgsmål: måske er det kun de mennesker jeg lærte at kende der havde denne mærkværdige opfattelse af kristendommen

vil det være for svært at stille dig selv det spørgsmål?

PPPS:

du kunne også begynde dine indlæg med:

jeg kender nogle der opfatter kristendommen som jeg her belærer jer om den retteligen skal forstås

men jeg er vel vidende om at bestemt ikke nær alle kristne opfatter tingene sådan som jeg belærer jer om kristendommen skal forstås (tænk bare på HansKrist her på siden)

det samme burde selvfølgelig også Dawkins skrive når han vil fortælle hele verden om hvordan kristendommen skal forstås (sjovt nok lavede han selv en større undersøgelse blandt folk i London mener jeg det var, og Dawkins blev noget så forvirret fordi resultatet viste at de kristne slet ikke opfattede kristendommen som Dawkins havde defineret den)
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk