annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 199 gæster og 190 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Venter dommedag?

Ha ha griiiner



Citat:
et stærkt kristent Fort Europa


Du forsætter dine mistolkninger og fordrejninger og gider åbenbart ikke forholde dig pragmatisk til noget her i verden

Nå men hverken hvad jeg har givet udtryk for eller hvad Macron står for kan betegnes som "et stærkt kristent Fort Europa"

At Kristus bliver alt i alle er en sejr for tolerance, humanisme og sekularisering (dette er hvad jeg mener med kristendommen der står stærkt i Europa), selv R Dawkins har opdaget forholdet og mener dette vil kunne have en præventiv effekt imod radikal islamisme.

Vi to opfatter kristendommen så forskelligt at vi ikke meningsfyldt kan føre en fornuftig samtale herom med hinanden. Som du selv siger, så forstår du ikke hvordan jeg opfatter kristendommen, hvilket hvad du skriver som svar til mig også tyder på er tilfældet. Fred være med det.

Hilsen Hans, der vil møde de muslimer (der stormer frem som du skriver) med Kristus, "Kristi-lighed" = tolerance (stor frihed) og menneskelighed. Og som ateisten Dawkins jeg tror det kan have en præventiv effekt overfor radikal islamisme. Merkel og Pave Frans linjen overfor de fremmede muslimer kan jeg sådan set godt lide. Dette er jo ikke det samme som at vi tillader en islamisering der krænker den vores tolerance, store frihed, demokrati og sekularisering som kristendommen har det så fint med, fordi det er en del af urkristendommens DNA.

Der må da gerne være religion i Europa, om dette er hinduer, buddhister, muslimer eller kristne eller andre religiøse og spirituelle retninger fx evt New Age mindfulness, der forsøger at være i overensstemmelse med neurovidenskaberne og moderne psykologi.

Vi skal ikke være religionsforskrækkede, for der gemmer sig så meget godt i det religiøse spirituelle hos moderne mennesker. Og disse vil afmontere tror jeg over tid forældet arkaisk autoritær religiøsitet.

Ellers må myndighederne, den udøvende magt der værner om vores demokratiske institutioner og konstitutionelle demokrati jo sætte grænser for umenneskelig autoritær religiøs fundamentalisme der krænker "os", frihedsberøver vores garanterede menneskerettigheder, borgerrettigheder og friheder.

At udtrykke ønsker om en politisk frelser eller frelse, er absurd som kristen og det er det eneste vi ihvertfald ikke går og ønsker, da frelsen jo er at KRISTUS bliver alt i alle (hvilket du ikke forstår betydningen af, hvorfor jeg vil nøjes med at glæde mig over at en ateist som Dawkins dog kan ane hvad jeg og andre kristne taler om og står for der dag for dag skal vinde frem).



PS:

Nå mente nok at jeg politisk var meget på linje med Simon. Ihvertfald vil jeg gerne tilslutte mig hans politiske synspunkter som de kommer frem i indlægget ovenfor.




Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hirtshalsmotorvejen er helt spærret i s..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Russisk viceminister varetægtsfængslet..
24/04/2024 11:39
Populær plante i danskernes have frarå..
24/04/2024 11:35
På trods af kinesisk spionagesag vil ty..
24/04/2024 11:00
Nyheder fra Religion.dk