annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Venter dommedag?


Hanskrist:
Citat:
Det er dig der har gjort Macron til en frelser af bibelske dimensioner, og det giver for mig ingen mening og da slet ikke som kristen giver det mening, hvor frelsen er i at Kristus bliver alt i alle.

Det er din lovprisning, der har givet mig billedet …

… jeg har jo selv mit eget, som jeg har fortalt dig om.

Hanskrist:
Citat:
Sjovt nok har du overhovedet ikke kommenteret på alt det jeg skrev om at Macron netop gør det modsatte af at gå efter magten.

Politikere siger så meget og gør noget andet – de vil gerne beholde deres taburetter.

Vi må se tiden an om din lovprisning holder, men selv ønsker jeg ikke et stærkt kristent Fort Europa, det smager af ensretning af de som er indenfor, og signalerer afvisning for de som er udenfor.

Og din tro på at frelsen er, når Kristus bliver alt i alle - er i mit univers rent vrøvl – ønsketænkning og en utopisk tanke, da Islam stormer frem - og den kan man ikke sætte hegn op for eller på anden måde forbyde i et demokratisk samfund, hvor den i øvrigt har været længe, og som nemt om et par generationer er den religion, der sætter reglerne i Europa.

Hanskrist:
Citat:
Du forstår ikke det med magt i politik, men Erdogan og Putin gør det, går efter magten i forbindelse de svækker demokratiet

Demokratiet giver også adgang til magt, til de som er i systemet, men det er et yderst tungt, langsommeligt, og dyrt system, hvor der ikke rides samme dag som der sadles – hvis der overhovedet sadles – for dette skal der jo og snakkes vidt og bredt om her og der, men det er klart, at magten viser sit ansigt på forskellig vis - også gennem manipulation.

Hanskrist:
Citat:
Macron gør det stik modsatte.

Ja ja skyd nu bjørnen før du sælger skindet. cool

Hanskrist:
Citat:
Lidt sjovt du ikke har fået øje på det. Men smut nu tilbage til det indlæg hvor jeg skrev herom, som du ikke med et ord har bemærket eller kommenteret på.

Smut!? stortchock

At skrive sådan gavner ikke debatten, men desværre har vi i dag en meget underlødig måde at skrive og berette om tingene, udtrykke vore holdninger på.
#23238 - 23/05/2017 12:07

Og så manglede du link, men jeg mener at ha’ svaret på dit indlæg – og det lød:

Citat:
Din kristendomsforståelse og den måde du forkynder den på er noget nær uforståelig for mig – og det jeg forstår, er så meget ulig min, at jeg opgir’ at kommenter på din tekst.

Men - jeg har forstået, du som social politisk kristen ønsker et stærkt kristent Europa hvor ikke alle verdens nødlidende kan få hjælp - og at du sætter dit håb til den nyvalgte franske præsident. (?)
#23162 - 10/05/2017 22:14


¨¨¨¨
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk