annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15889555
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399871
Et andet syn 2004414
Åndelig Føde 1606886
Jesu ord 1534795
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 574 gæster og 220 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Venter dommedag?


Citat:
Hanskrist:
Citat:
Alle er enige om at han kommer til (er kommet til) at spille en stor rolle både for EU og Frankrig.
Vi kan kun håbe det bedste, og se tiden an – ingen ved hvad fremtiden bringer - der er jo meget, der kan spille ind; om han kan gøre en positiv forskel, men jeg tror ikke, du skal regne med ham som frelser.

Han er intellektuel og går efter magt. #23191 - 14/05/2017 23:12

***

Hanskrist:
Citat:
Så er det ikke lidt groft at påstå han går efter magt i den forstand du gav udtryk for det?
#23198 - 15/05/2017 23:36

Jeg har generelt ikke den store tiltro til politikere.

Det er mit indtryk de "kæmper" mere eller mindre på kryds og tværs for deres egen "kæphest" - og at de sjældent holder, hvad de lover.

Når du mener, Macron giver udtryk for at være helheds orienteres i sin politik, så han ønsker, at ændre forskelligt og gøre en indsats for det fælles gode, så er det da fint hvis din antagelse holder.

Men gode visioner er ikke nok, da det politiske cirkus har mange alliancer for og imod alting – og Macron - han skal jo ha’ andre til, at udføre det han ønsker, ellers kan han ingenting.

Når dette er sagt, er han en katolsk kristen – og i mit univers går kristne ikke ind i politik, da de jo har valgt, at stå på guds side og tjene ham og vente på hans indgriben – man kan ikke tjene 2 herrer …

… og da Macron har ladet sig hylde stående på et militær køretøj og i en spritny og endnu ikke udkommet fransk luksusmodel af en bil, som han har valgt som transportmiddel i sin præsident tid, virker han bestemt ikke ydmyg på mig, men både som tilhænger af militæret - nationen og luksus.

Men jeg håber da det bedste. For det er de, der leder os – politikernes bevidsthed - der skal ændres, så deres vilje kan arbejde for det fælles gode, men hele det kapitalistiske system arbejder imod, da det ikke tilgodeser det fælles gode, og jeg har læst, Macron vil vækste trods landet store gæld – større end EU reglerne tillader, forstår jeg - så man kan jo spørge, hvis penge han vil vækste for, og hvor stor en indflydelse han kan få i EU.

Som Trump siger Amerika først - siger Macron Frankrig først – så han er nationalist, og disse briller vil han jo kigge igennem, når han skal lede og regere i det fælles godes navn, men da han åbenbart mener sig istand til det – dette at lede og regere - frem for at forblive i sit gamle parti, så må han jo går efter magten, ellers kunne han jo bare ha’ været blevet, hvor han var – men han vil bestemme, og så må han jo så se, om han kan få andre til at betale for sine visioner – hvad jeg regner med, han må ha’ en vis tiltro til lykkes, ellers ville han jo nok ikke ha’ stille op til præsident – så i mine øjne går han efter magten for magtens skyld, fordi han har høje tanker om sig selv.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 07:30
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Patienter får 33 millioner kroner efter..
15/05/2024 09:09
24 skolebestyrelser i Odense afviser at ..
15/05/2024 09:05
Danske kunstnere på Spotify tjener peng..
15/05/2024 08:48
Rusland: Vores forsvar har nedskudt 10 u..
15/05/2024 08:45
Vejdirektoratet forventer længere rejse..
15/05/2024 07:51
Nyheder fra Religion.dk