annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15673949
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381190
Et andet syn 1990892
Jesu ord 1522914
Åndelig Føde 1520987
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 202 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Venter dommedag?


Jeg ser, du "svarer" på mit indlæg til Arne: #23130 - 30/04/2017 03:50 - og samtidig citerer mig fra trådstart.

Lidt rodet, men her komme et svar på din tekst: #23132 - 30/04/2017 13:57


¨¨¨¨

– Ak ja, smiler

Jo, livet er en virkelighed, som mennesket tager del i på godt og ondt, og "lidelseshistorien" hører med til det at være menneske, men nogle lider mere end andre.

Jeg er ikke blind for, at "lidelseshistorien" også udnyttes, da der er penge i frygt ...

... og våben industrien er stor profit ...

... ligeså det at udnytte andre - deres jord og fiskeområder til egen fordel.

Mennesker kan også blive trælbundet i frygt af politikerne og religiøse ledere eksempelvis, eller af sig selv - måske via medierne ...

... men jeg tror på informationerne om; at den livsførelse – de handlinger og valg det enkelte menneske træffer har betydning, og påvirker andre/andet og mere end eget nærsamfund.

Den viden skal menneskene da ta’ med i sine overvejelser om fremtiden, så livsgrundlaget ikke ødelægges for fremtidige generationer og andet liv; selv om jeg godt har hørt og læst, at ikke alle tror på dommedagsbudskaberne, når der tales om klima ændringen.

Ang. krig så er der nogle, der ser dette som et nødvendigt onde for at opnå fred, og det forstår jeg da godt man kan mene, men jeg ser det som "skruen uden ende" - og så længe man ikke har en fælles forståelse af hvad retfærdighed er, bliver der aldrig fred, tror jeg …

... men svært er det, når nogle menneskers daglig kamp om et vandhul, betyder liv eller død.

*
Ang. idealer så mener jeg ikke, det gør noget, de er uopnåelige, det er idealer vel almindeligvis, eller også ændre de sig i processen alt imens man stræber mod målet, fordi "nye døre åbnes." (?)

Idealet mener jeg bør være som et forbillede; man planlægger, indretter og i hvis "ånd" man handler efter i det daglige, hvor man sætter sig mindre delmål der er opnåelige, alt imens det enkelte menneskes bevidsthed og valg i denne proces opdrages til gavn for det fælles gode.

Men med idealet som øverste fællesnævner skal der jo være en fælles forståelse af og vilje til, at underordne sig dette - og her står problemerne i kø, da mange ikke vil opgive det kendte, da især ikke hvis de skal undvære noget, som tidligere var en nydelse eller bekvemmelighed, for slet ikke at tale om diverse personlige guders degradering.

Selv om jeg kunne pege på ordet retfærdighed, vil andre ikke nødvendigvis forbinde ordet med min forståelse, da nogle retfærdiggør krig – og andre lever med den forståelse at Karma troen - og dermed deres egen livssituation er retfærdig. - Så nemt er det ikke.

Dog tror jeg, de fleste ønsker fred og daglig fornødenheder.

Spørgsmålet er blot, hvordan dette realiseres, når menneskene i verden ikke deler samme livssyn, men kommunikation og brug af teknologien til at bibringe viden, så magthaverne ikke kan fastholde befolkningen i mørke og undertrykkelse, vil jeg mene er en mulighed til at opnå et evt. fælles ideal.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
23/04/2024 08:15
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
22/04/2024 22:41
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
21/04/2024 22:10
Nyheder fra DR
Overgravet kabel giver forsinkelser og t..
23/04/2024 08:56
Nedlægger arbejdet på andendagen: Milj..
23/04/2024 08:29
Beboere må kun pakke håndbagage, når ..
23/04/2024 08:11
Minister inviterer kendte forfattere ind..
23/04/2024 08:04
Borgmester vil have advokatundersøgelse..
23/04/2024 08:02
Nyheder fra Religion.dk