annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703557
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383558
Et andet syn 1992840
Åndelig Føde 1529234
Jesu ord 1524620
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvilke forhold har du til julen?


ABC:
Citat:
Det mindes jeg ikke Tikka ler

Var det ikke HansKrist som talte om bestillingsarbejde i chatboxen? Hvordan er historierne blevet til?

Jeg skrev vist bare at for mig er de blevet til i en kontekst, men det er ikke noget som jeg har sat mig ind i.

Du skrev i denne tråd:
Citat:
Men det kan HansKrist nok bedre tale om med sin store viden...bestilt arbejde var der vist noget om?
#22127 - 27/11/2016 21:18

Og dette opfatter jeg, som du støtter op omkring dette … men det er jo lige meget, da det jo blot ord, ikke sandt?

ABC:
Citat:
Måske du skulle spørge HansKrist om dette bestillingsarbejde? Hvordan skal det forstås
Thjaee, hvis man tror, Paulus breve i NT er de ældste og kun nogle af dem er ægte, og resten i NT er bestilt arbejde så kan man jo konkluderer at Paulus har opbygget en religion på loven, profeterne og salmerne, og hvad han ellers har hørt.

(Engang tænkte jeg om Paulus, at han var gået ind blandt Jesu disciple for at ødelægge og nedbryde den tro, som han bekæmpede som Sauls.)

Men ellers fremgår det jo tydeligt i Lukas 1:1-5 følgende:
Citat:
Eftersom mange andre har søgt at give en fremstilling af de begivenheder, som har fundet sted iblandt os, sådan som det er blevet overleveret os af dem, der fra begyndelsen var øjenvidner og ordets tjenere, har også jeg besluttet nøje at gennemgå alt forfra og nedskrive det for dig i rækkefølge, højtærede Theofilus, for at du kan vide, hvor pålideligt det er, som du er blevet undervist i.
Lukas som i øvrigt gik sammen med Paulus, altså hvis man kan tro dette … hvad jeg også forstår, er lige meget, da det hele kun er ord … ligeså må det så forholde sig, med at Jesus har levet og døde for vore synderes skyld. Kun ord.

¨¨¨¨


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Nyheder fra Religion.dk