1
registreret Arne Thomsen
133
gæster og
324
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvilke forhold har du til julen?
|
ABC: Sådan er jeg nok bare Tikka Ja eller vil være.
ABC: Men jeg læser skam det du skriver...nogle gange gør jeg bare ikke så meget ud af tingene. Og det kan du selvfølgelig påpege. Hvis ikke du undersøger, det jeg svarer dig, er det jo lidt lige meget.
ABC: Det kan dog godt blive lidt for meget med den bibel Det er jo i bibelen svarene står, og syntes du, det bliver for meget bibel, kan du jo reducere og eller konkretisere dine spørgsmål. Det er jo dig, der stiller spørgsmålene.
ABC: Jeg tror jo ikke på kødets opstandelse og meget af alt det andet. Jeg har det på samme måde, men det er ikke det, vi debatterer.
ABC: Du spørger så om udlægningen?
Er det ikke Paulus som har udlagt Jesu død som et soningsoffer? Forsoningslæren? Jeg er ikke med ... Men Paulus tror på opstandelsen ... opstandelsen som er grundlaget for troen ... Læs 1 Korinther 15
Så troens grundlag er ikke Jesu fødsel.
... Og Paulus tror også på, at Jesu er den første, som er opstået og at hans død også åbner denne mulighed for andre.
ABC: Nu er vi så nået til dette med skriftstedet.
Som sagt var jeg bare nysgerrig, for der står (mig bekendt) ikke skrevet at "Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag."
Men måske læser jeg dette forkert "Således står der skrevet".
Kan du henvise til et skriftsted, hvor der står skrevet at "Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag."
Måske står det mellem linierne et eller andet sted? Men hvor? Måske står der også noget andet mellem linierne? Måske står der altmuligt mellem linierne
Jeg ved det ikke, så... Der står jo, det står i Moseloven, hos profeterne og i salmerne, så du kan jo finde frem til profetierne om Messias disse steder, og se om det passer på Jesus.
Så sagde han til dem: »Dette er, hvad jeg sagde til jer, mens jeg endnu var hos jer: Alt det må opfyldes, som står skrevet om mig i Moseloven, hos profeterne og i salmerne.« Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne, og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. Lukas 24:44-47
¨¨¨¨
|
|
|
|