annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvilke forhold har du til julen?


Nu er det snart jul, så jeg syntes, det er på sin plads med en tråd om dette, selv om jeg ikke selv hverken holder eller fejre jul. smiler

Min modstand mod jul startede som barn, trods det at jeg glædede mig til julen hvert år, men når den så kom, var det "et helvede" ... og de voksnes kiv og kævl om hvem og hvor meget hver enkelt skulle ha’ af gaver, udfra hvad denne selv havde givet året før, virkede på mig temmelig ukærligt, fordi jeg troede, vi fik gaverne af kærlighed.

Da jeg selv kunne bestemme, gav jeg gaver, til dem jeg ønskede hele året, som på daværende tidspunkt vakte opsigt, da vi i min opvækst kun fik gaver til jul og fødselsdage.

Jeg har haft flere forsøg angående det at holde jul på den "rigtige" måde ... med den rigtige ånd og med Jesusbarnet i centrum ... og juletræet på rod så det kunne plantes efter brug.

Trods diverse forsøg på at skabe den perfekte jul, blev modstanden i mig stødt større med årene, da jeg ikke syntes, det var kristent.

Jeg havde det en årrække sådan, at jeg ikke gik i butikker i hele december måned, fordi jeg syntes at julepynt og nisser mm. var frastødende, men ser det ikke i dag, da det ikke vedkommer mig.

Nu forbinder jeg jul med kristendom, men ved godt det er noget rodsammen af forskelligt, og ved at selv om man ikke bekender sig som kristen holder mange jul på grund af hyggen ... lys i mørket ... fællesskab med sine kære og gave givning ... men alt dette kan jo gøres året rundt.

Så kan dette at holde jul forsvares?

Hvilke forhold har du til julen?

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk