annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15838443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395763
Et andet syn 2000962
Åndelig Føde 1588777
Jesu ord 1532846
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 241 gæster og 84 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Universets kærlighed

Oles optræden i denne tråd forekommer mig lidt besynderlig.

01/07/2014 vil Ole have mig til at svare på hans spørgsmål om, hvorfor spørgsmålet om universets eksistens ikke skulle være, som Ole påstår, meningsløst.

01/07/2014 svarer jeg:
Citat:
For mig er emnet vigtigt, fordi det giver mig, hvad jeg oplever som en mere ægte og solid baggrund for min måde at leve livet på (kærlighed, begejstring)
Samme dag svarer Ole at mit svar er "at snakke udenom", og jeg svarer, at det jeg skrev giver mening for mig.

02/07/2014 hævder Ole, at mit svar ikke er et svar, og min kommentar er, at når Ole ikke kan forstå mit svar, må det være Oles problem, og Ole svarer med påstanden, at det så sandelig er mit problem, og at nu vil Ole ikke længere argumentere med mig.
Samme dag fortsætter Ole dog alligevel med at argumentere med mig og påstår nu tillige, at det af mig citerede digt slet ikke er skrevet af Rumi, og jeg svarer, at jeg har digtet fra Carsten Nieburh Afdelingen på Københavns Universitet, der bl.a. står for en bog om Rumi, hvori digtet står.

03/07/2014 spø'r Michael, hvordan digtet skal forstås, og jeg svarer, at det kan jeg ikke "gøre mig klog på", men jeg kan fortælle, hvad det siger mig.

Samme dag hævder Ole, at et sådant digt kun kan forstås på originalsproget, og at jeg derfor aldrig har læst et digt af Rumi, hvortil jeg dagen efter svarer, at Ole åbenbart ikke anerkender Københavns Universitets arbejde her.
Ole hævder nu, at han skam anerkender universitetet, men at at han forkaster min "fortolkning" af digtet, og jeg svarer, at jeg jo netop ikke er kommet med en fortolkning, men kun har fortalt om, hvad det siger mig, og jeg spø'r, om Ole har en fortolkning.

05/07/2014 svarer Ole, at han ikke har en fortolkning og tilføjer - endnu engang - at Rumi ikke har skrevet digtet på dansk, hvilket Ole nu hævder, at jeg skulle have påstået blinker

Dette er en meget summarisk gennemgang af dialogen mellem Ole og mig i denne tråd - som der sikkert kan pindehugges i - og det skulle ikke undre mig, om Ole vil gøre dét - men jeg ser ikke, at sådan en dialog bringer nogen nærmere til trådens emne - eller på nogen måde inspirerer, så det er meget muligt, at jeg ikke længere svarer på Oles - for mig at se - vilde påstande smiler

P.S.: Det ligger jo frit for enhver at se - og vurdere - hvad der er skrevet af Ole og af mig i denne tråd smiler

Arne smiler
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Fiskeriforening på Bornholm endegyldigt..
10/05/2024 21:14
Hollandsk Eurovision-artist må ikke del..
10/05/2024 20:54
Mindst 50 døde i oversvømmelser i Afgh..
10/05/2024 20:45
Kylian Mbappé forlader PSG til sommer
10/05/2024 20:20
Eurovision-arrangør undersøger 'hænde..
10/05/2024 19:43
Nyheder fra Religion.dk