annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 418 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Ateisme - for og imod


Glimrende redegørelse for ateismens berettigelse og Dawkins mål, Simon, men den har desværre nok ikke store chancer for at blive accepteret af troende, som jo i sagens natur møder enhver argumentation med troens fordomsfulde indstilling. Jeg tror mere på effekten af en forenklet argumentation, som bygger på almindelige iagttagelser af hverdagens virkelighed set i lyset af den logik, som alle mennesker er født med.

For eksempel: Hvorfor vil du tro på en almægtig Gud, der nægter dig din tankefrihed og tillader forfærdelige grusomheder mod mennesker, smertefulde sygdomme og end ikke holder hånden over uskyldige børn?

Der indsneg sig en fejl i mit eget indlæg. Et ikke er faldet ud under en redigering. Det er selvfølgelig hypotesen om at der ikke findes nogen guder, der kan falcificeres ved, at en af dem viser sig for os, og som derfor alene har sandhedsværdi.

Men det kunne da være morsomt, hvis f.eks. Thor viste sig for os og slyngede sin hammer efter alle vantro. Det ville gøre en ende på alle religiøse stridigheder, for alverdens kristne og jøder og muslimer ville stå i kø for at konvertere til asatroen.

Men det ser nu ikke ud til, at nogen af de 5.000 guder bekymrer sig om, hvad der sker på dette lille fnug i universet. Det er kun videnskabsfolket, der arbejder på at redde os fra os selv og fra en ubarmhjertig og voldelig natur.

Derfor "tror" jeg på videnskaben, frem for på nogen af de 5000 påståede fantasiguder. Videnskaben prøver i det mindste på at levere varen, og sætte vore tanker fri.

Det kan ikke være Gud, for han er revnende ligeglad. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag skal du punge ud med 5 euro for at..
25/04/2024 06:09
Yderligere fem personer sigtes efter kni..
25/04/2024 04:48
Houthierne hævder at sende droner mod i..
25/04/2024 04:22
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Nyheder fra Religion.dk