annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 178 gæster og 208 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: UN`s menneskerets Deklaration af 1944

Hej Treram.

At USA's præsident og det danske kongehus er pålagt religiøse forpligtelser må vel siges at være "folkets vilje", og hvis du vil have ændret dét, må du jo overbevise "folket".
Det tror jeg ikke, man kan ved alene at fravælge noget uden samtidig at gå ind for noget andet (hvilket jo er karakteristisk for ateister) blinker

Derimod er der jo muligheder angående kirkeskat, hvor man jo blot kan melde sig ud af folkekirken og dermed spare en masse penge.
Det sker da også, så vidt jeg ved, i stigende omfang.
Ligeså vil jeg mene, der må være mulighed for at få besluttet, at en del af vore statsskattepenge ikke skal gå til folkekirkens statsansatte embedsmænd, men at disse penge alene skal komme fra medlemmernes kirkeskat.

At du som ateist imidlertid kan ønske at blive begravet på en kristen kirkegård, det forekommer mig absurd.
Det burde da være forbeholdt dem, der er medlemmer af den "forening", vil jeg mene.
Jeg er ikke ateist, men jeg er heller ikke religiøst troende, og har derfor - udmeldt af folkekirken - valgt, at min aske skal spredes over åbent vand, og jeg kan da ikke se, hvorfor ateister i stedet skulle vælge at blive lagt i jorden (ned til ormene) blinker sammen med de kristent troende blinker

Generelt synes jeg, at I ateister slipper lidt for nemt om ved det ved alene at sige NEJ til noget uden samtidig at sige JA til noget andet.
Det er nok derfor I ikke er så mange, vil jeg tro blinker

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Nyheder fra DR
Mere end 30 mennesker er døde i oversv..
03/05/2024 09:20
Pro-palæstinensiske protester spreder s..
03/05/2024 09:05
Danske Bank med milliardoverskud i året..
03/05/2024 08:00
Kun ét land overgår Danmark i pressefr..
03/05/2024 07:42
Tusindvis samlet til kapsejlads: En slag..
03/05/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk