annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 142 gæster og 253 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: At være

Først lige en tilbagevenden til The Healing Codes, som du helt nøjagtig forstår til at være en opdagelse af, at vore celler rummer hukommelsen fra alt, vi har oplevet og gennemgået i dette (og alle tidligere) liv.

Fra mit eget liv kommer følgende (af mange) oplevelser:

Da jeg for mange år siden var på kursus i Reiki Healing, skulle vi kursusdeltagere prøve det af på hinanden.

Første gang jeg oplevede det, var det en ung kvinde, som skulle heale mig. ... Hun gik stille og roligt til værks, og det udviklede sig harmonisk ... lige til hun satte hånden på min venstre hofte ... for i det øjeblik brød jeg hulkende sammen i gråd og sorg. ... Det var uforklarligt for mig, og underviseren måtte tage over og forklarede, at min krop fortalte om en helt utrolig historie fra et tidligere liv. ...

Underligt nok har det været et område, som altid har voldt mig problemer, og forløsningen skete heller ikke her, for siden har jeg oplevet flere gange noget lignende under healing. ... Dog hver gang med en fornemmelse af, at smerten blev lettet hver gang. ...

Det var lidt omkring den bog, som jeg p.t. er optaget af og spændt på, hvad den kan give. ...

Du skriver lidt omkring kristendom og reinkarnationstanken. ...

Som jeg ser det, udvider tanken om reinkarnation i den grad vores referenceramme, at vi simpelthen ikke længere kan tage den påstand seriøst, at kun én religion har de virkelige svar på livet, mens alle andre religioner er falske eller mangelfulde.

Måske har vi alle i vor menneskelige evolution været omkring alle kontinenter og alle religioner.

Måske minder de os om tilsammen, at selv om vores jordiske eksistens er betydningsfuld, så er den også forbigående. ...

I hvert eneste oplevet liv er der nye regler at lære om de spil, som vi spiller og omdirigerer os mod vores endelige destination. smiler

Jeg finder, at reinkarnation er fuldstændig forenelig med kristendommens grundlæggende budskab, men derimod ikke helt med den teologiske chauvinisme.

Når Jesus blev spurgt om, hvad der var det største bud, svarede han: "Elsk Herren din Gud af hele dit hjerte, af hele din sjæl og af hele dit sind". ... Og: "Du skal elske din Næste som dig selv"

Intet sted i Bibelen står, at man skal tilhøre en bestemt religion ... så jeg tolker det som - kan man kalde det en form for universel åbenhed overfor Godhed omfattende enhver uanset trossted eller evt. mangel på tro overhovedet ... som vi endnu ikke er nået til at kunne efterleve, men som dog flere og flere bliver obs. på. smiler

At der ér udvikling i den rigtige retning, tror jeg på. Engang prædikede den katolske kirke, at "Uden for kirken er der ingen frelse" ... Det er da heldigvis blevet forladt. ...

Ikke mere - ud over
venlige tanker
Zenia
smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Se billederne: 1. maj markeret verden ov..
02/05/2024 00:00
Missilangreb i Odesa igen, igen: 13 er s..
01/05/2024 23:16
Arizonas senat forkaster abortlov fra 18..
01/05/2024 22:07
21-årig kvinde løsladt i mørklagt ter..
01/05/2024 21:51
New York vil føre voldtægtssag mod Har..
01/05/2024 20:49
Nyheder fra Religion.dk