annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 46 gæster og 150 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: At være

Hej Arne,

Når du bl.a. skriver følgende:

Via psykologi ved jeg efterhånden lidt om mine fortrængte traumer, ”ar i sjælen”, der kan erkendes, men ikke fjernes, og som alligevel – enten jeg vil eller ej – i høj grad styrer min måde at være på.

Dertil kommer så, hvad jeg tror C.G. Jung har ret i: Det kollektivt ubevidste, som også nok i høj grad styrer mig – uanset min vilje – eller nok rettere: som i høj grad styrer min vilje.

Og verden, hvor meget ved jeg om den verden jeg er til i? For nylig så jeg, at naturvidenskaben mener kun at vide noget om nogle få procent af hele verden, som den er i dag, mens verdens fortid og fremtid fortoner sig i det totalt uvisse – og i kvantefysik ser det ud til, at subjekt og objekt ikke kan adskilles.

Citat slut.

Tænker jeg, at det er en helt utrolig spændende tid, vi lever i (denne gang :)).

P.t. læser jeg en bog skrevet af Alexander Loyd og Ben Johnson: The Healing Codes - helbred dig selv.

Fra bogens bagside citeres: Med The Healing Code får du nøglen til at åbne for dit eget gudgivne sundhedspotentiale.

Jeg vil ikke gå nærmere ind på, hvad og hvordan forfatterne er nået til deres opdagelse, men finder, at det hænger helt sammen med netop vor tid lige nu - nærmere forstået omkring det, man nu ved - som du nævner omkring kvantefysik.

Bogen kan lånes på biblioteket. Det gjorde jeg, men da jeg ikke kunne få mig selv til at aflevere den, måtte jeg ud og købe en. ...

På nettet findes en del om The Healing Codes og hvad de går ud på - og kan hjælpe med.

Min egen oplevelse er, at den går meget dybt og løser op for "ar i sjælen", idet den "gør noget ved" alt det underbevidste, som hidtil har været vanskeligt at gøre noget vedvarende ved, men som på samme tid må erkendes som værende utrolig styrende i et menneskeliv på alle planer.

m.v.h.
Zenia

NB: Jeg finder det interessant at læse om, at forfatterne når til, at det ikke at være i stand til at tilgive findes som årsag til enhver ubalance og sågar sygdom?

Citat fra bogen: Utilgivenhed røbes ofte af en eller anden form for vrede eller irritation eller manglende lyst til at være i nærheden af en given person.
Citat slut.

(Kunne næsten være skrevet af fra EKIM) ... og hvem af os har ikke noget at arbejde med her, tænker jeg bare. smiler

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Dobbelt så mange elever på SOSU Østjy..
01/05/2024 15:58
Omkring 30 kvæstet ved ulykke med majvo..
01/05/2024 15:41
Nu lukker de sidste syv Irma-butikker
01/05/2024 14:49
Briterne er gået i gang med at tilbageh..
01/05/2024 14:25
Tyrkisk politi skyder med gummikugler og..
01/05/2024 14:20
Nyheder fra Religion.dk