annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 474 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål.

Arne skriver:
Citat:
Jeg er i øvrigt hverken for eller imod mennesker her på Trosfrihed.dk.
Det der interesserer mig i dette forum er ikke de enkelte debattører, men derimod de tanker, idéer, visioner m.m., der lægges frem.
Her har jeg hentet megen inspiration - og samtidig løbende afklaret og udviklet, hvor jeg selv står.
Det agter jeg at fortsætte med.
Det er for mig den helt store værdi og kvalitet her på Trosfrihed.dk.
("Personfnidder" derimod finder jeg bedøvende uinteressant)
Endnu engang forsikrer Arne os om, at han finder det personfnidder, han har bedrevet nu igennem fire år på debatten, bedøvende uinteressant.

Jeg må give Arne ret. Det er virkelig bedøvende uinteressant, og det samme er hans ofte gentagne forsikringer om, at han fremover vil lade være. Det har samme troværdighedsværdi som hans løgne, fordrejninger og evindelige citatfusk. trist

Han skriver videre:
Citat:
Positiv og negativ indstilling er jo, hvad enhver har, som sin gode ret.
Men at forlange, at alle andre skal "fælde den samme dom" over andre debattører, det kan man efter min mening ikke, og det går jeg imod.
Her må jeg også give Arne ret. Jeg har dog heller ikke set nogen fremføre et sådant krav. Men det glæder mig da, at Arne mener, at jeg er i min gode ret til at have en negativ indstilling til hans måde at debattere på. smiler

Lidt mere uklart er det, når han skriver:
Citat:
Jeg beundrer, og glæder mig over, naturvidenskabens præstationer, men jeg er imod enhver form for "naturvidenskabs-fundamentalisme", der forlanger enevældig ret til at være alene om at besvare alle livets spørgsmål.
Nu har jeg heller ikke set nogen forlange en sådan "enevældig ret". Jeg har derimod ofte set Arne påstå, at naturvidenskaben ikke med nogen ret kan hævde at kunne give svar på nogle af de spørgsmål, som Arne stiller. tunge

Hvis det, Arne mener, er, at videnskaben ikke kan give meningsfulde svar på meningsløse spørgsmål, må jeg igen give Arne ret, men jeg er ikke sikker på, at Arne er klar over meningsløsheden i sine spørgsmål, lige som han ikke synes at forstå, hvad andre debattører mener, selv når de udtrykker sig i klart sprog på almindeligt dansk. ler

Når jeg foranlediget af Arnes personangreb på alle, der modsiger ham, spørger ham: "Vær nu ærlig, Arne. Hvad har du imod alle de mennesker, der ikke vil give dig ret?" Så kalder han det et ledende spørgsmål. Det giver jeg ham også ret i, men problemet er bare, at Arne hverken besvarer ledende eller ikke-ledende spørgsmål af personlig art, så vi ved fortsat heller ikke, hvordan Arne opfatter sit eget liv. Vi ved kun, at han hævder sin gode ret til at være både negativ og uvidende. griner

Ole Bjørn :o)

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk