annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Dagens chatbox til Michael og RoseMarie

Det er ikke tanken der er problemet, det er det mennesker der tænker tanken.
[x] Hanskrist: et afsnit af Tolle og et afsnit af Krishnamurti og jeg kan gætte mig til resten af det de vil sige
Michael: Tolle er en fis i en hornlygte.
[x] Hanskrist: hvis Tolle er en fis i en hornlygte så er Krishnamurti det mindst lige så meget
[x] Hanskrist: 3 mennesker, jmp fra religionsdebatten og Krishnamurti og Tolle de ligner hinanden vil jeg mene
[x] Hanskrist:
Michael: Forkert.
[x] Hanskrist: " Kvinder er i deres væren.............. mænd i deres gøren".
[x] Hanskrist: siger Karen Blixen,,, måske du skulle tjekke Krishnamurti og dig selv Michael
[x] Hanskrist: beklager RoseMarie jeg er ikke sjov mere, jeg er blevet humorforladt og uden spirit, gejst og humør, alt for selvhøjtidelig, hvad skal jeg gøre???
[x] Hanskrist: på kort tid er jeg blevet trist og kedelig, en humor og charmeforladt mørkemand,,, engang jeg mistede min den dejligste kæreste derved,
[x] Hanskrist: mænd iklædt triste dødalvorlige tanker, er ikke i høj kurs
[x] Hanskrist: godt der kommer CL fodbold i tv de to næste dage, og med FCK i morgen,,, he he,, så bliver jeg dreng igen,,
[x] Hanskrist: og jeg kan glemme for en stund at Paulus er verdens klogeste mand, det er fandeme hårdt at skulle overbevise folk derom
[x] Hanskrist: især Stausholm og Bjørn, dog har Bjørnen indset at Paulus var socialpolitisk yderst begavet
[x] Hanskrist: og at han er skyld i at der er Kirker stort set over hele jorden og at folk der går til alters for at modtage den hellige nadver
[x] Hanskrist: og skyld i den største gruppedannelse (og længst levende), endnu set her på jorden
[x] Hanskrist: Jeg er en Kristus mand, Kristus kriger, jeg er hard core kristen i paulinsk forstand
[x] Hanskrist: hold nu kæft Hansi, vi har hørt det,
[x] Hanskrist: hey Bjørn, tak for dit svar som jeg har læst med interesse og tar til mig, lige nu skal jeg ud efter havtorn, svarer nok senere
RoseMarie: Hva' er den af, H.K.H(umørforladt), selvhøjtidelig og uden gejst ... Kan vi ikke få pustet lidt luft ballonen igen? PUUUUUUST og PUUUUUUST ... Hjælper det? eller skal der en trykluftspumpe til? Måske lidt lappegrej eller en tur til de varme lande?
ole bjørn: Det kan være. at det rækker med lidt havtornebær, RoseMarie. :o)
RoseMarie: Ja, det må vi håbe. Og ellers må vi i fællesskab få pustet lidt energi i ham
Michael: Eller også fuser han endelig ud, bliver stille og opdager hvor dejligt det er at være en grøntsag.
ole bjørn: Det lyder som du taler af erfaring, Michael, og det sætter unægtelig mange af dine udtalelser i et helt nyt lys. :o)




Hey venner og hey RoseMarie smiler tak for omsorgen og tanken om Helligånden med at puste nyt liv i mig. Især mund til mund metoden tror jeg ville vise sig at være yderst effektiv smiler og svinedrengen ville blive prins og konge den dag Bjørnen abdicerede.

Og Michael du er centriker og jeg er excentriker og der er og bliver en verden til forskel. Jeg har som menneskesønnen ikke det sted på jorden jeg kan finde hvile til mit hovede. Som ham er jeg i tiden (Gud i tiden) og vi føres,

ja vi føres sammen fremad mod nye skabte historiske (altså i Kristus) nyskabende vertikale spillerums/friheds vidder af mulige åbninger/lysninger for mennesket at agere i (sådan blev urmenighederne skabt); og imod nye erkendelser konstant.

Det spillerum (de kristne urmenigheder) der er skabt for mennesket i vesten (nu eksporteret til resten af verden) har aldrig været større, det er den rigeste tænkelig tid vi lever i.

Mange mennesker føler ubehag ved disse store forandringer som skyldes menneskets kreativitet (kreative virkelyst) og intelligens.

Hele tiden den yngre generation der lægger pres på den ældre generation. Her er det vigtig at man formår at glæde sig med de glade (hvilket vil sige de unge og lykkelige, altså fremgangsrige/succesfulde) Både Paulus og B. Russell pointere vigtigheden af dette ovenfor nævnte forhold. B. Russell blev 98 år og blev først rigtig lykkelig omkring de 50 år, men han blev så til gengæld fra da af dag for dag mere og mere lykkelig fordi han hver dag øvede sig i at glæde sig med de glade (en sand dopamin mester var manden).

Meget vigtig at man ikke skaber, en religion, et centrum og et NU (altså centrere sig som menneske) fx for at standse tiden (sin egen vækst og forandring)

for der findes intet centrum for mennesket, der excentrisk føres fremad og vokser og forandrer sig hele tiden (og konstant gerne skulle være i nyskabelsens excentriske vertikale begivenhedsøjeblikke)

Det gør også støj og musik, vokalisering (diskurserne), leben og halløj, altså Ordet/sproget (vores kald, at vi er kaldede ud af intetheden/tavsheden), til det vigtigste kendetegn på vores eksistens.

Mennesket er et opvakt væsen, altså vækket/kaldet væsen af ordet (og musik), (diskurserne gir forstand, musik humør). Sådan er vi skabt. Altså sproget har skabt mennesket, men også mennesket har skabt sproget. Der står også bare at kulturen er vores natur, såvidt vores personlighedsdannelse og hjernefunktion.

Som mitochondrierne er en del af vores åndedræt og stofskifte, således er tanken det også.

Det der er svært er andres tankers indflydelse på ens liv og så det at man ikke har lært selv at tænke (altså at bide mærke i sanseindtryk (situationer og begivenheder) og vokalisere dem korrekt; man tager til takke med andres forklaringer (tidsåndens fordomme) uanset hvor langt ude disse forklaringer er).

Et menneske uden ord, uden en tanke, er som Pascal siger en umulighed (jeg selv beviser reglen og Michael du er den undtagelse der bekræfter reglen).

At møde et menneske er det samme som at møde et Ord, en mening, en ide, et motiv, et billede; altså en tanke. Bortset fra Michael, her kommer tomheden og universets uendelighed og intethedens tankeløshed gående.

naturligt er et menneske åndrig, men Michael har tømt sig selv for ånd og gjort sig til et med noget, etwas, denne panteisme.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk