annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 4124 gæster og 465 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Hold op med at mærke efter i dig selv

Det har jo altid været de mærkeligste ting du himlede op over, uden forud at ha’ sat dig grundlæggende ind i tingene. Og selvfølgelig må du, der jo svælger i narcissismen som eneste hobby føle dig dybt provokeret af information der sætter tingene lidt på plads, det sir sig selv. Men det skal nu ikke forhindre nogen i at påtale den korrekte rækkefølge: 1) først læser man bøgerne, 2) så udtrykker man sin evt. forargelse – for dit vedkommende sikkert i ejakulerende tilstand. Men det er nok for meget forlangt at du skal se logikken idet, da nu du har gjort det til en dyd at snakke om litteratur fremfor at læse den.
Men jeg ka’ såmænd levende forestille mig dig bimle rundt på alternative messer med stram skive og julelys i øjnene, svælgende i div. former for åndeligt ordplingplang med udsigt til lidt psykisk onani med jesusvennen med på en kikker. Der er bare alt for meget af den slags til, med fupmagere der tjener tykt på godtroende menneskers grundlæggende frygt for døden, sorg og smerte, som nu engang ikke er en sygdom men sider af den virkelighed livet byder os at lære at leve med, hvortil netop religionerne har et stort ansvar for tidligt at implementere ansvarsforflygtigelsen i div. kultursamfund med himmelnisser som stråmænd. Og det er bl.a. den slags vi må se at få gjort op med, og dér kender jeg nu intet så livgivende som lidt sund fornuft pakket ind i god information med viden som baggrund.

Skulle du nu få læst bogen, ja så må du endelig berette om din læseoplevelse, evt. med henvisning til særlige områder der vakte lidt forargelse, frem for at sidde her og kommentere anmelders synspunkter, for det er der hverken god mening eller debat skabt i – det samme gælder for øvrigt hvad Arne og du læser på Wikipedia og Gyldendal. God læsefornøjelse ;)

mvh
Simon

Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Ung mand død efter togpåkørsel ved Ro..
28/06/2026 05:58
USA angriber igen Iran, som Trump beskyl..
27/06/2026 23:57
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Yngre mand svært tilskadekommen efter k..
27/06/2026 20:49
Serbiens præsident vil trække sig og u..
27/06/2026 19:45
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
21-årig festivalgæst er død efter tog..
28/06/2026 03:48
Iran melder om angreb mod amerikanske mÃ..
28/06/2026 01:18
Tinderbox aflyser de sidste koncerter gr..
28/06/2026 00:47
Trump beskylder Iran for aftalebrud og t..
28/06/2026 00:21
27-årig er på sygehuset efter knivstik..
28/06/2026 00:18