annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 418 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad har du lært af debatten?

Hej Zenia,,

i forbindelse med at vi to kom på talefod igen, og godt for det, fik jeg sagt nogle meget pæne ord om dig Zenia, som jeg fik sagt undskyld for min meget aggressive identitetsmarkeren overfor EKIM som du repræsenterer og præsenterer EKIM for os.

Jeg fik sagt noget om at jeg fandt ligheder mellem os i den forbindelse at vi begge havde taget Gud med ind over vores liv. Der er noget rigtig i dette, selv om vi dog også er som nat og dag.


Mine alt for pæne ord til dig er følgende:


Citat:
Du er Kirke i verden Zenia. Du Kirker i verden!


Og jeg siger alt for pæne, fordi du på mange måder står for alt muligt andet end hvad Kirken med dens Kristusmystik og Spiritualitet med dens Kristologiske Antropologi står for. Kristen spiritualitet flagrer ikke forvirret rundt som du gør det (i fx sjæl legeme fusion etc etc med alt hvad du kan finde på af løjeligheder), men derfor er du som alle jo nødvendigvis velkommen som du har din berettigede plads i Kirken om du finder på at bruge den, for Kirken har virkelig et budskab til dig, du søgende ret fortabte sjæl, snart fortabt til det ene og så det andet af dine syner og engletilbedelser. Ja i Kirken burde et forvirret sjæl og hoved som dig da virkelig kunne finde sjælefred med dig selv og Gud, for det kan ikke være så vanskeligt en sag, et forhold, spørgsmål, problemstilling, som du gør det til hele tiden.

Kirken vil kunne tiltale dig, har en relevant trøstende tale til dig Zenia, som følger her ud fra Nye Testamente Kolossenserbrevet kapitel 2:

Citat:
Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak. Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod, og i ham, som er hoved for al magt og myndighed, er I blevet fyldt med den.

Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: Tag ikke, smag ikke, rør ikke! – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse.



Selvfølgelig skal Kirken kunne rumme en søgende, til tider alt for forvirret hoved som sjæleligt uroligt (ikke grundfæstet), men også farvestrålende spraglet overinteressant og til tider skør Ego agtig væsen og person som dig Zenia.


Mange kærlige hilsner HansKrist, der som R. Steiner siger at Kristus er vores Jeg-legeme, som vi finder dette også hos Böhme og Hegel.

God pinse til dig Zenia, med din Helligånd i EKIM, vi andre har Ham i Kristus, i Gud, altså i forbindelse både Gud Faderen og Gud Sønnen (arne og den østortodokse kirke nægter dog Sønnen nogen rolle her).
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag skal du punge ud med 5 euro for at..
25/04/2024 06:09
Yderligere fem personer sigtes efter kni..
25/04/2024 04:48
Houthierne hævder at sende droner mod i..
25/04/2024 04:22
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Nyheder fra Religion.dk