annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad har du lært af debatten?


Som du ser, Zenia, så vil Arne kun "lære" af nogen, der roser ham, og da han ikke har nogen konflikter med dem, men tværtimod mener, at han ikke har gjort noget galt, vil han aldrig få løst sit problem. Du vil heller ikke komme til at se ham som en EKIM elev, for det starter jo netop med erkendelsen af, at man selv har gjort et eller andet galt.

Der er jo et godt gammelt mundheld, der siger; Ordet er taknemligt, for det udtrykker lige gerne en hyklerisk påstand og en dybfølt ægte erkendelse. Man kan kun skelne imellem de to eller mellem andre fortolkninger af ordene ved at se på, hvordan den pågældende i praksis opfører sig overfor sine medmennesker.

Jeg har 6 års erfaringer med at Arne udviser en gennemført negativ holdning til mig og flere andre debattører, og konstant fremhæver videnskabens mangler frem for dens resultater. Det er ham mere magtpåliggende at kritisere videnskaben for ikke at kunne besvare hans meningsløse spørgsmål om, hvorfor verden ER, end at rose den for at udvide den menneskelige erkendelse med stormskridt. Det gav jo sig f.eks. udslag i hans forhånelse af professor Vincent Hendricks, da denne ikke ville indlade sig i en polemik med Arne, fordi han ikke kunne give Arne ret i hans påstand.

Jeg nærer ingen negative følelser for nogen her på debatten, selv om jeg ofte bliver skudt i skoene, at jeg skulle være rasende eller ophidset. For mig er alle mennesker ofre for de påvirkninger, de har været udsat for, og ingen af dem er derfor skyld i deres opførsel. Så selv de mest negative har lært mig en masse om den menneskelige natur, og ofte mere end de positive. Sidstnævnte har jo fundet den lykke og balance i tilværelsen, som alle længes mod.

Der er da også masser af menneskekloge eviggyldige udtalelser i biblen, f.eks.: "Hvis ikke du bliver som barn igen, kommer du ikke ind i "Guds rige" (læs; paradiset.)" Menneskenaturen har nemlig ikke forandret sig i de sidste totusinde år, men vores viden om verden og om os selv er derimod vokset eksplosivt. Vi behøver ikke flere tusinde års evolution til at sætte blade på nælder. Det kan vi nu klare på få uger.

Men om EKIM eller andre selverkendelseskurser kan redde os fra at udslette os selv, er et åbent spørgsmål. Jeg tror, at vi desværre nok har nået et "point of no return". Så vi må blot glæde os over livet indtil andre arter overtager stafetten, for livet selv kan ikke stoppes.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk