annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad har du lært af debatten?

Kære Ole,

Citat:
Arne har ikke ændret syn på noget som helst i al den tid, han har deltaget i debatten, og kriteriet for at lære noget af andre er jo netop, at man ændrer opfattelse på grund af noget, de har sagt, som man finder rigtigt.


Jeg vil tage Arne i forsvar (hvilket bestemt ikke skal forstås et angreb på dig).

Arne og jeg har diskuteret mange ting - og han har, i al venlighed, kritiseret mig for min brug af bibelcitater; eller måske snarere måden jeg har brugt dem på. Det samme har Admin.

Alligevel har vi altid kunnet tage en diskussion om et eller andet emne op igen. Med gensidig positiv feedback. F.eks. i tråden om Den Evige Filosofi. Her ser jeg, at Arne i den grad "tager ting ind". Så han er i aller højeste grad villig til at ændre sig og ændre syn på ting.

Citat:
Det har Arne endnu ikke fundet ud af, så han har ikke lært af debatterne, men søger konstant at nedvurdere videnskabens muligheder og alle, der beskæftiger sig med dem. Ingen tolerance der.


Jeg har aldrig set Arne nedvurdere videnskaben. Tværtimod! Han fremhæver konstant dens muligheder, men er ikke blind for dens begrænsninger. Ingen seriøs videnskabsmand er blind for naturvidenskabens begrænsninger. Fra en sådan videnskabsmand vil man ofte på et givet filosofisk eller metafysisk spørgsmål få at vide, at videnskaben ganske enkelt ikke kan svare på det, fordi den ikke har mulighederne for at undersøge det.

Og så et kompliment til dig, Ole:
- Du har en fantastisk evne til at skrive. Selve din skrivestil er dybt beundringværdig. Har du et forslag til, hvordan jeg kan forbedre min? For jeg må ærligt indrømme, at jeg på dette punkt forsøger at lære af dig.


T.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk