0
registrerede
16
gæster og
104
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Kan trosfrihed.dk forbedres?
|
Hej Ole..
"Der er ingen lov mod indholdsløse kommentarer, hvad enten de indeholder prikker eller nonsens. Jeg brugte dem kun når hanskrist misbrugte chatten til grove personangreb mod mig eller andre".
- Jeg er faktisk enig i at chatten i stedet burde være blevet lukket, og jeg husker udmærket situationerne, og fandt også dengang "prikmetoden" et virksomt middel mod et hysterisk barn med armene over hovedet. Men det er da altså ikke noget at gøre ved nu, Ole. Det må være muligt at placere alt det i fortiden, synes jeg, fortsat skabe udbytterige diskussioner. Og som jeg har tilkendegivet, ser jeg bestemt ingen idé med at "elske" eller for enhver pris søge enighed, tværtimod synes jeg det er fint når mennesker sætter hælene i, støder en pæl i jorden, her står jeg, osv. Og jeg mener absolut der er plads til alle her på trosfrihed, det betyder ikke så meget at markante forskelle mellem mennesker og deres anskuelser synliggøres med argumenter klare som glas, det handler ikke om "dem/os", men om stillingtagen til holdninger. Men hvis kristne mennesker ligefrem anser en afvisning af deres livssyn som en afvisning af deres person, ja så har de blot identificeret sig med synspunkter, og har skabt sig et identitetsproblem de faktisk selv må løse. Ansvaret for det arbejde skal man ikke ta' på sig.
Der findes jo andet end himmelnisser at diskutere, bl.a. kunne man med fordel diskutere de fælles politiske og økonomiske problemer efter næste valg, for pludselig ér der ikke en politisk stærk opposition, hvilket er resultatet af politisk nivellering. Dertil er der jo masser af videnskabelige opdagelser, hvor Arne jo ku' øve sig i at holde tro og viden adskilt - upsedasse, det var en personlig udfordring, hva' Arne? ;)
NÃ¥, men tak for sludren for denne gang Ole, kom endelig igen.
mvh Simon
|
|
|
|