annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 85 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Debatten set i bagklogskabens lys.


For ni måneder siden forsøgte jeg at befrugte debatten med en opfordring til selverkendelse i det optimistiske håb om, at debatten kunne udvikle sig i mere seriøs retning med plads til flere meninger. Det medførte kun en bemærkelsesværdig tavshed, og i dag må jeg så konstatere, at "barnet" er dødfødt.

Jeg synes at være den eneste, der er interesseret i at udvikle debatten til noget lærerigt for deltagerne. Selv Peter synes at være blevet så træt af kævlet, at han ikke længere orker at håndhæve sine egne regler for deltagelse. Status quo er i dag, at tvillingparret Thomas/Harly og Arne kappes om, hvem der kan skrive de værste smædeindlæg med det formål at bemægtige sig debatten, Hansemand har besat chatten, hvor han fra sin "voksengrav" råber bandbuller mod levende og døde, kun afbrudt af Michael, der kommer frem når Hansemand sover og bekæmper "satanisterne" i et sprog, der ikke giver dem meget efter. Selv Simon har opgivet kampen, og har på det seneste kastet sig over debattens eneste oprigtige troende, som aldrig taler ondt om nogen. Ja, hvorfor tage tyren ved hornene, Simon, når man i stedet kan slå en spædekalv for panden. Det er jo ufarligt.

Jeg kan registrere, at hver gang jeg sætter et nyt emne til debat for at højne kvaliteten, så stiger antallet af anonyme gæster markant, men reaktionen fra de aktive debattører på mine forsøg afholder dem åbenbart fra at registrere sig og deltage. Det er forståeligt, for hvem gider at udsætte sig for underlødige smædeindlæg, når der findes seriøse debatter andre steder, hvor smædeskrivere får læst og påskrevet af moderatorer.

Det går i den forkerte retning, som det gjorde sidste gang Thomas valgte at sætte navn under sine forsøg på at dominere debatten, ivrigt støttet af Arne. Det er lærerigt at genlæse deres indlæg fra dengang, at se det sprog, de anvender om andre debattører, for der er niveauet på vej ned igen. At Hansemand afbrændte 100 meter skoven i sin fanatiske selvovervurdering og fyldte galleriet med billeder af sig selv bidrog kun yderligere til at gøre debatten uinteressant.

På den baggrund er det vel let at forstå, at jeg føler, jeg har overtrukket min "venerationskonto". Når mine forsøg på at komme med seriøse indlæg ikke får anden respons end smædeskrivelser, hører de ikke hjemme her. Jeg vil derfor, indtil forholdene ændrer sig (hvad jeg tvivler på), nøjes med korte kommentarer til hyklernes indlæg, og moralsk støtte til de oprigtige troende, når de udsættes for angreb.

Mvh

Ole Bjørn :o)



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
WHO er bekymret for muligt blodbad i Raf..
04/05/2024 01:33
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Nyheder fra Religion.dk