annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
0 registrerede 3369 gæster og 479 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: AUTORITETSTRO - VERDENS STØRSTE TROSRETNING.

Kære Niels.

Jeg har intet imod en behersket brug af citater, som jo kan være af værdi for forståelsen af hvilke påvirkninger, der ligger til grund for debattørens egen tankegang, men når vi når det punkt, hvor indlæggene kun er lange afskrifter af andre menneskers tankevirksomhed, så kunne man jo nøjes med en henvisning til de pågældende forfattere. Det er citatbombardementet jeg opponerer imod.

Her i debatten er det især Thomas og Ipso Facto der benytter sig af denne uselvstændige debatform, men Thomas angiver i det mindste hvor citaterne stammer fra. Ipso Facto prøver i første omgang at give det indtryk af, at det er hans egne "kloge" tanker, han deler med os, men når han så kommer under pres, viser det sig, at andre har tænkt tankerne for ham.

Hvis han havde valgt at citere nogle virkeligt kloge tanker, så ville vi måske aldrig opdage, at tankerne ikke var hans egne, men da hans hu står til fantasifulde konspirationsteorier og krigsliderlige politiske høge, og hans indlæg konstant er præget af en voldsom foragt for andre debattørers selvstændige tankevirksomhed, vil det uvægerligt ende med, at han bliver afsløret i at pynte sig med lånte fjer.

Han skal da have lov til at tro, hvad han vil, men han har intet krav på at "hans meninger" bliver taget alvorligt, når han optræder som stik-i-rend-dreng for andre og mangler respekt for folk, der tænker selv.

Men vi er ganske enige om, at alle politikere spiller på autoritetstroen i deres forsøg på at få folk til at gøre som de ønsker. Når vi så begynder at tænke selv, får de "vælgerlede". griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

.


Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Yngre mand svært tilskadekommen efter k..
27/06/2026 20:49
Serbiens præsident vil trække sig og u..
27/06/2026 19:45
Politiet var talstærkt til stede ved Is..
27/06/2026 18:46
1.600 redningsarbejdere er ankommet til ..
27/06/2026 16:48
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Netanyahu ønsker bred regering efter nÃ..
27/06/2026 20:24
Titusinder går i første Pride-march ef..
27/06/2026 19:48
Vandscooter er beslaglagt efter meldinge..
27/06/2026 19:45
Yngre mand er svært tilskadekommen efte..
27/06/2026 18:27
Dansk varmerekord ender på 37,0 grader
27/06/2026 18:21