annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Manjana
Emne: Re: At Handle

Hej Thomas


Og tak for dit svar. Vi to har vist krydset klinger førhen. Desværre var jeg ikke i stand til, at køre linen igennem, da jeg ikke havde det så godt.

Fra sidste gang og til nu, er der sket rigtig meget for mig. Min udvikling går i en anden retning, end jeg havde forestillet mig for få år siden.

Vi kan slet ikke blive uenige i, at det er godt at følge Jesu ord. Men så vidt jeg husker, er din tro noget med, at først kommer kærligheden og siden forståelsen, ikke sandt?

Altså at man ikke som præsten prædiker, finder kærligheden igennem det skrevne ord.

JV's knalden i hovedet med Biblen, er jeg heldigvis kommet langt ud over nu. Indimellem kommer jeg sådan til at grine, netop fordi jeg nu kan se forskellen på dengang og så mærke, hvor fri, glad og ja lykkelig jeg er nu. Nyder blot friheden til at tænke selvstændigt nu.

Jeg har ikke læst hele tråden: Jesu ord endnu, men skal nok få det gjort. Og jo man mærker kærligheden når man læser hans ord. Min kærlighed vokser da ihvertfald, selvom nogen mener at man ikke kan være spirituel og forbinde det med Jesus. Jeg tror det kommer an på, hvordan man er spirituel.

Jeg har mediteret og ja det er virkelig dejligt. Man tømmes for det pres, der kan fylde en, når man er stresset og har ligesom fornyet energi, til at fortsætte dagens dont.

Det er godt at have en tro, man skal blot være åben for, at ikke alle tror på samme måde, eller har lyst til det.

Men derfor kan kærligheden og respekten mellem mennesker stadig være tilstede.

Mange hilsner
Manjana
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Rapperen P. Diddy undskylder for overfal..
19/05/2024 18:11
Områder i Roskilde og Kalundborg bliver..
19/05/2024 17:09
Politi: Ambulancer under pres i Nordsjæ..
19/05/2024 16:43
De trak sig fra Copenhagen Pride - nu er..
19/05/2024 14:55
Valgplakater revet ned i indre Københav..
19/05/2024 13:55
Nyheder fra Religion.dk