annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: At Handle

"Jeg kan godt huske at jeg brugte lidt hårde ord om dig og Harly da I dukkede op på religonsdebatten"

Ja, og du gør det stadig om en, der blot siger, at vi skal holde fast i Jesu ord!

"Jeg er simpelthen træt af at når jeg udtaler mig så kommer der en, dig eller andre, ind fra sidelinien og drejer det jeg har sagt i en retning jeg ikke selv ønsker og som ikke er den måde, det jeg siger, skal forstås på."

Jeg er ikke ude på at fremme dine ønsker eller din forståelse, men Jesu ord og bud. Du er muligvis ude på at fremme dig selv, men jeg er ude på at fremme Jesus.

"Med hensyn til dine Jesus ord er der ingen der fohindrer dig i at gentage dem i det uendelige, men personligt nægter jeg at lade mit sind og min forståelse ødelægge af gentagne remser."

Næsten ingen læser Jesu ord, og man hører dem næsten heller aldrig i kirken. Der er intet i vejen med at gentage dem - og der er mange af dem! De fortjener alle at blive talt og hørt... lige til verdens ende!

"Forstå gør man i stilhed, når man lytter."

Nej. Når man ELSKER, så forstår man!

"Hvad mener Han når Han siger at Han er Vejen, Sandheden og Livet?"

Lige præcis dét!!!

"Hvorfor siger Han at Han er fårenes dør, hvorfor siger Han ikke at Han er deres hyrde?"

Og du siger, at de ikke fortjener at blive gentaget?! Jamen, du har jo ikke engang lyttet!!!

Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde sætter sit liv til for fårene. Den, der er daglejer og ikke er hyrde og ikke selv ejer fårene, ser ulven komme og lader fårene i stikken og flygter, og ulven går på rov iblandt dem og jager dem fra hinanden; for han er daglejer og er ligeglad med fårene.

Jeg er den gode hyrde. Jeg kender mine får, og mine får kender mig, ligesom Faderen kender mig, og jeg kender Faderen; og jeg sætter mit liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til denne fold; også dem skal jeg lede, og de skal høre min røst, og der skal blive én hjord, én hyrde.


Du er da et levende bevis på, at de skal gentages!

"Og hvad mener Han når Han kalder Gud for Abrahams, Isaks og Jacobs Gud, ikke Gud for døde men for levende?"

Det svar finder vi i urevangeliet, som ikke er blevet vandaliseret af kirkefædrene!

"Det lys som oplyser ethvert menneske er ikke ordet selv og slet ikke ordet gentaget i det uendelige. Ordet er kun formidler af forståelsen. Det er forståelsen selv, som er lyset, når ordet bliver stille."

Jesus - "Det er Ånden, som gør levende, kødet gør ingen gavn. De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv." (Johannes 6, 63-64)

Ved at holde fast i ordene, kommer forståelsen!

Jesus - "Sæden er Guds ord. De på vejen er dem, der har hørt ordet; derefter kommer Djævelen og tager ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og blive frelst. De på klippen er dem, som med glæde tager imod ordet, når de har hørt det; men de har ikke rod, de tror kun til en tid og falder fra, når prøvelser sætter ind. Det, som faldt mellem tidslerne, det er dem, der har hørt ordet, men kvæles af livets bekymringer og rigdomme og nydelser, så de ikke bærer moden frugt. Men det i den gode jord, det er dem, der hører ordet og bevarer det i et smukt og godt hjerte, er udholdende og bærer frugt." (Lukas 8, 11-15)
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Spanien kalder ambassadør hjem fra Arge..
19/05/2024 22:00
To personer fundet døde i nordjysk hus ..
19/05/2024 21:35
Rapperen P. Diddy undskylder for overfal..
19/05/2024 18:11
Nyheder fra Religion.dk