annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703557
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383558
Et andet syn 1992840
Åndelig Føde 1529234
Jesu ord 1524620
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Ånderne kan godt lide ABBA

Endnu et ynkeligt svar, Jerry.

Du indfører en kommunikerende hest i debatten, hvorefter du påstår, at jeg tror på den.

Det gør jeg ikke Jerry, og jeg har ikke på noget tidspunkt udtalt mig om denne hest.

Så udlægger du det som om, at jeg har hævdet at hundes lugtesans er et bevis for præcognition. Jeg har overhovedet ikke hævdet noget sådant. Jeg har ikke engang hævdet, at præcognition er mulig.

Jeg har heller ikke udtalt mig om, at ESP-forskningen skulle have nået et højdepunkt. Jeg har tværtimod givet udtryk for, at de væsentlige opdagelser ikke er gjort endnu, men vil komme i fortsættelsen.

Denne citatfuskervane, som du her dyrker, anser du den for at være en acceptabel debatform for videnskabelige emner?

Hvad du anser for at være psedovidenskab, Jerry, er ret underordnet. I det videnskabelige miljø anser vi som pseudovidenskab alt, hvad der giver sig ud for at være videnskab, men ikke betjener sig af en videnskabelig systematik, og som fælder domme på forhånd. Du lever helt op til dette kriterium.

Skepticisme, som du praktiserer det, er skam også en form for overtro. Videnskaben har indtil nu kun løftet et hjørne af sløret til en verden så mirakuløs og fyldt med paradokser, at de fleste mennesker dårligt nok besidder fantasi nok til at forestille sig det.

Men universet kender ikke til paradokser. Det fungerer tydeligvis på trods af vores manglende forståelse af det, en mangel der skyldes vore fordomme og vanetænkning og begrænsede sanser.

Så din skepticisme er lovligt undskyldt, Jerry. Den viser blot dit manglende kendskab til frontlinieforskningen på alle områder. Så fortsæt du bare med din moderne jorden-er-flak-som-en pandekage-indstilling. Fremtidens Columbus'er skal nok levere beviserne for, at du tog fejl.

Men lad venligst være med at skyde mig meninger i skoene, som jeg aldrig har haft. Det stempler kun dig selv som useriøs.

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. I videnskab bør ikke alene spørgsmålene, men også svarene være forsynet med et spørgsmålstegn.

.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Nyheder fra Religion.dk