annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 437 gæster og 45 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: Ånderne kan godt lide ABBA

Indsendt af: Jerry
Anne:
Citat:
Du overreagerer som så ofte blinker


Sæ'følig! Når jeg ser noget, der ifølge min viden er totalt - ok, sagt på en pæn måde - uden for normal viden. Og så inkluderer guder og anden overtro.
"Kære Jerry

Du overreagerer som så ofte ;-)"

Du, Anne, har en Gud. Jeg, Anne, har 'bare' viden!/'forståelse' Den nysgerrighed, der finder virkeligheden og afskaffer gudetroen.

Jerry



Jeg har ingen forudsætninger for at udtale mig om ESP-forskningen, så den må blive mellem ole bjørn og dig.

Men jeg har noget at sige, når du skriver: "Du, Anne, har en Gud".

Nu er jeg ikke ejer af Gud, kære Jerry; Gud er, og jeg har troen på, at der er noget, som jeg skal rette mit hjerte mod.

Måske du lige vil høre Luthers bud på, hvad en Gud er, fra Den store Katekismus : At have en Gud er altså ikke andet end af hjertet at stole på ham og tro ham, sådan som jeg ofte har sagt, at alene hjertets tillid og tro frembringer både Gud og afgud [...] Derfor er meningen med dette bud ( Det første bud: Du skal ikke have andre guder ), at det fordrer hjertets rette tro og fortrøstning, som retter sig mod den rette Gud og holder sig til ham alene".

At du ikke kan vide, at der er en Gud, fordi begrebet Gud for dig ikke tydes som noget, der subjektivt vedører vores virkelighed, kan aldrig på nogen måde afskaffe troen på Gud.

Det bibelske budskabs mening står ikke alene. Vi har en overleveringshistorie, og jeg tror, at det grundlæggende er den, du er skeptisk over for på trods af, at Bibelens dybereliggende budskaber sammen giver muligheden for en kristen eksistenslivsforståelse. Hertil knytter sig de potentielle livstydninger, vi gør os i nutiden. Dette er bare for at skitsere en tilgang til kristendommen forstået som tre led - det bibelske budskab, overleveringshistorien og vores nutidige religiøse tydninger - med Jesus Kristus som centrum. At han så ikke vækker din nysgerrighed, forståelse og forundring er din sag smiler

Mvh
Anne

P.S Der kom lige en gæst, derfor var dette indlæg længe om at blive indsendt.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 11:38
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Nyheder fra Religion.dk