annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 541 gæster og 149 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: kurt
Emne: Re: Hej Anne

Du har helt ret, Jan, det lykkedes dig at gøre det mere kompliceret. griner

Det er muligt at du har brug for den kompleksitet, det har jeg ikke. Jeg har nu levet med min "overfladiske" opfattelse i 61 år - og det går faktisk bedre og bedre.
Jeg har ingen eksistentielle problemer, ingen problem med at have rundet det skarpe hjørne hvor man får efterlønsbevis, intet ønske om at begive mig ud i religiøse overvejelser.

Jeg er heller ikke besat af at skulle være "kærlig" og "tilgivende" overfor alle. Hvis det passer mig at være sur på nogen, så er det sgu min ret at være det. Det er jeg nu sjældent, men det ville altså ikke give mig problemer at være det. Jeg må selvfølgelig ikke udsætte andre mennesker for ubehagelige handlinger - men sur har jeg da ret til at være.
Jeg har også, via min ytringsfrihed, ret til at give udtryk for min mening - uanset om den er positiv eller negativ - og jeg må så til gengæld også kunne tåle at andre har tilsvarende rettigheder.

Selv om jeg er modstander af dødsstraf ville jeg alligevel kunne gøre et par undtagelser - uden at blinke. I tilfældene Mugabe, Irans tegneseriepræsident, generalerne i Burma og et par andre ville jeg omgående kunne give sanktion til at de blev skudt eller på anden måde fjernet fra jordens overflade.
Sådan lidt Dirty Harry ville engang imellem være befriende - se bare her et rigtigt "kultclip" for Dirty Harry fans.

Måske er det bare det du også skulle gøre? Holde op med alle dine mærkelige tanker og simpelthen leve livet som det unikke og autonome individ som du er - med eventuelle fejl og mangler, men sikkert også med nogle helt unikke styrker.

Den idé du har om "en helt ny bevidsthed som får mennesker til at vågne mere og mere op" - hvor får du den fra?

Jeg kan være med hvis du mener at flere og flere af verdens mennesker vil erkende at vi er nødt til slutte op omkring nogle menneskeværdige styresystemer (som fx. demokrati). Til gengæld skal vi af med alle undertrykkende politiske og religiøse styresystemer som ikke sætter mennesket først.

Men det var vist ikke DÉT du mente - var det?


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:33
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Første portræt af kong Charles afslør..
14/05/2024 19:23
Caroline Wozniacki får ikke et wildcard..
14/05/2024 19:17
Nyheder fra Religion.dk