annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 426 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: disciple
Emne: Re: Anonym angrebet af religionsvirus.

Hej Ole Bjørn

Det er jo egentlig grotesk at jeg skal belære jer, -som er medlemmer af folkekirken- om hvad kristendom er.
Dette er både til tream, Jerry og dig:

Citat:
Kristendommen er som bekendt en religion, men nu fortæller du os, at Gud ikke er religiøs. Han tror med andre ord ikke på sin egen søn. Den holdning deler han jo med flere fædre, og der kan jeg skam godt følge ham, når man læser referatet af sønnens modstridende udtalelser.

Men oplys os nu i vor uvidenhed om udvælgelseskriteriet, så vi kan se, om vi har en chance fremover, for vi kan jo desværre ikke ændre på vores opvækst eller på vores gener. Men det burde være en smal sag for Vorherre, bare sådan i en pause mellem han sætter blade på nælderne.

Citat slut.

Kommentar:
Nej, kristendommen er IKKE en religion, en lære som Islam, jødedom og lign.
Det burde I vide som medlemmer af den danske folkekirke.
Og derfor er Gud ikke religiøs, for Han ser kun efter troen på Hans egen søn, Jesus Kristus og ikke på om et menneske gør gode gerninger.
Troen på Kristus er levende, skabende og virker i den troende, således at han/hun på grund af troen gør gerningerne, som Gud giver den enkelte at gøre.
Den religiøse gør gerningerne for at blive retfærdig, hvorimod den troende bliver retfærdiggjort ved tro.
Læs hvad Paulus skrev i Romerbrevet 1: 16-17.
Jeg skammer mig bestemt ikke over at fortælle budskabet om Jesus, for det indeholder en guddommelig kraft, som er i stand til at give evigt liv til alle, SOM TROR PÅ HAM yeah

Kernen i budskabet er, at vi bliver accepteret af Gud og erklæret skyldfri bare ved at overgive os til Ham i tro og leve i den tro.

Og det eneste udvælgelseskriterium som Gud har er;
For Gud elskede således verden, at han gav sin eneste Søn, for at ENHVER SOM TROR på Ham (Jesus Kristus)ikke skal fortabes, men have evigt liv.

Og for at understrege disse ord, som Jesus fortalte den skriftkloge Nikodemus (Johs. Evg. 3:16 så oprejste Gud Jesus fra døden.

Så jeres uvidenhed er grotesk, ingen af jeres postulater eller myter har noget med troen på Gud at gøre.
Ethvert menneske har fået en fri vilje og jeres liv er jeres ansvar og enhver kan vælge Gud til eller vælge Ham fra.
Det er op til jer at vælge.

Vi er utroligt mange globalt, som har valgt den sande Gud og troen på Jesus Kristus, som en virkelighed i vore liv.

mvh
disciple


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun lørdag i vente
27/04/2024 08:50
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Nyheder fra Religion.dk