annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15702699
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383483
Et andet syn 1992785
Åndelig Føde 1529010
Jesu ord 1524592
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Anonym angrebet af religionsvirus.

Kære disciple.

Kunne du ikke hjælpe stakkels treram og Jerry og mig med at fortælle os, efter hvilke kriterier Vorherre udvælger de lykkelige personer, som han lader opleve Helligånden, som jo i sagens natur både er usynlig og ikke-fysisk.

Er kravet, at man skal være opvokset i et kristent miljø, eller i hvert fald have mødt en, der kender til biblen, og er de uheldige muslimer, der ikke kommer i kontakt med bibelkyndige, for tid og evighed afskåret fra at opnå denne betagende oplevelse af Helligåndens overbevisende kraft?

Hvorfor skal milliarder af uskyldige børn verden over holdes udenfor, og hvorfor blev netop du udvalgt til at møde Guds herlighed. Var det fordi, du var meget from som barn? Og hvem havde fortalt dig, hvad det vil sige at være from? Var det Helligånden eller dine forældre eller læreren i søndagsskolen?

Du må forstå, disciple, at vi undrer os meget over denne forskelsbehandling af en gud, der påstås at være retfærdig, for jeg finder det ikke retfærdigt at gøre forskel på folk.

Men det er måske sådan, at "Gud" kan se ind i vore gener, og derfor afgøre: Aha, der har vi én med gener for en god tro (læs godtroende), så ham/hende vil jeg give en uforglemmelig oplevelse, som alle andre ikke vil kunne forstå.

Kristendommen er som bekendt en religion, men nu fortæller du os, at Gud ikke er religiøs. Han tror med andre ord ikke på sin egen søn. Den holdning deler han jo med flere fædre, og der kan jeg skam godt følge ham, når man læser referatet af sønnens modstridende udtalelser.

Men oplys os nu i vor uvidenhed om udvælgelseskriteriet, så vi kan se, om vi har en chance fremover, for vi kan jo desværre ikke ændre på vores opvækst eller på vores gener. Men det burde være en smal sag for Vorherre, bare sådan i en pause mellem han sætter blade på nælderne.

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. Kunne du ikke spørge Helligånden om, hvorfor han kommer med modtridende oplysninger til de mennesker, han opfylder. Der er som bekendt mánge forskellige typer åbenbaringer hos verdens kristne minoritet, så er det måske et forsøg på at skræddersy troen til den udvalgte, for at imødegå at kristendommen statistisk set er på retur, da der procentvis fødes langt flere vantro end kristne. forvirret

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:50
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Houthibevægelsen rammer britisk olieski..
27/04/2024 04:45
Nyheder fra Religion.dk