annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Jorden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 189 gæster og 60 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2

Kære Jeppe.

Du har stadig store problemer med at læse og forstå dansk. Jeg har ikke behov for at dokumentere jødisk lobbyisme i USA, da den er kendt af enhver. Der kan ikke vedtages en resolution i UNs sikkerhedsråd vendt mod jøder, da USA ved hvert forsøg nedlægger veto.

Ligeså har USAs skiftende præsidenter alle givet udtryk for, at USA står bag Israel og garanterer for dets fortsatte eksistens, på trods af at mange amerikanske politikere åbent kritiserer både bosættelser på vestbredden, murene omkring de autonome områder under Fatah, og de ulovlige bosættelser.

Israel har som bekendt ingen økonomisk interesse for USA, men er tværtimod en udgift i form af våbenhjælp, så USAs holdning er primært et resultat af lobbyens arbejde.

Hvad der er mindre kendt, er den jødiske lobbys arbejde på at forhindre amerikanske politiske tiltag, rettet mod islam i USA efter 9/11, fordi de ville bane vej for tilsvarende tiltag mod andre trosretninger, heriblandt den mosaiske tro. Ironisk nok må de nu forsvare deres værste fjenders interesser for at bevare deres egen religiøse frihed.

Dit problem, Jeppe, er imidlertid, at du fortsat som den åbenbart eneste ikke har forstået min klare tekst. Den handler ikke om islam eller jødedom eller om nogen sammenligning mellem forskellige religioners forskellige reaktioner på truslen fra den øgede sekularisering. Min tekst refererer udelukkende til, at alle religioners fundamentalister søger af al magt med forskellige midler at bekæmpe sekularisering. For min skyld må man gerne kalde det en sammenligning, så længe man er klar over, at sammenligningen viser forskelligheden og ikke er et udtryk for nogen form for lighed.

Det tilkommer fortsat ikke dig at afgøre, hvad jeg mener, og jeg kan kun gentage, at af en selvudnævnt begrebsfilosof at være har du et nærmest pinligt ukendskab til almindeligt dansk sprog. Men det er jo ingen nyhed. Det demonstrerer du jo hver gang du kritiserer andres indlæg.

Din digtede verden følger åbenbart ikke de samme kriterier som de, der er gældende i vores fælles virkeligheds verden. Drøm du bare videre om dine allestedsværende islamiske spøgelser. Der er næppe mange, der vil tage dig alvorligt, så længe du bevæger dig på det plan.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Nu prøver du så at belære Borad om hans eget folks historie. Du kan så håbe på, at dine copypastede meninger stemmer overens med Borads opfattelse, så du ikke bliver afsløret i nye dumheder og misforståelser. griner

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Finsk flyselskab indstiller flyvninger t..
29/04/2024 20:29
Minister: 'Langt over stregen' at lave d..
29/04/2024 20:03
To personer dræbt i russisk missilangre..
29/04/2024 19:07
Nyheder fra Religion.dk