annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 210 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Borad
Emne: Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2


Hej Ole Bjørn:o)

Citat:
Hvis der er noget, man ikke kan beskylde det jødiske folk for, så er netop ønsker om et verdensherredømme. Nogle zionister drømmer om et Storisrael i det palæstinensiske område, men længere strækker ønskerne sig ikke. Religionen taler jo kun om det forjættede land, og da den samtidig begrænser det jødiske folk til børn af jødiske mødre, udelukker det den nødvendige befolkningstilvækst for at styre en hel verden.


Nu skal vi jo ikke ødelægge visse jødehadske personagers våde drømme om et opgør med den jødiske verdensorden.. Personligt morer jeg mig kosteligt over at tage et kig ind forbi Stormronts hjemmeside: Debatforum om jødernes planer om verdensherredømme..

Hver gang jeg bliver lidt deprimeret over at tingene ikke gør bedre for Israel, så klikker jeg mig derind og bliver straks rolig igen: jo, vi sidder skam stadig på verdensherredømmet, godt igang med at undertrykke og vildlede den hvide race..

Skal jeg dog give et alvorsord til det emne, så skræmmer det mig at folk med vilje vil vildlede sig selv så meget, alene fordi man hader en gruppe mennesker (eller flere grupper).. Jeg kan ikke umiddelbart forklare hvordan man kan få opbygget et så stort had til nogen.. Jeg ville til dels kunne forstå det, hvis man lå i krig med hinanden, men personligt har jeg ikke det store had til arabere, på trods af at vi (jøder) i følge nogle skulle være i krig med dem..

Citat:
Den amerikanske jødiske lobby er ikke kun zionister. Den er faktisk mere præget af de ultraortodokse, som jo er antizionister.


Det er nyt for mig.. Mit kendskab til de ultra-ortodokse har lært mig, at de helst holder sig uden for politik og istedet overlader den slags i G-Ds hænder.. Men nu er "ultra-ortodoks" jo efterhånden også en ret bred betegnelse, og det er faktisk ikke så mange af dem der er desideret anti-zionistiske.. Chabad, som bl.a. er en "ultra-ortodoks" gruppe, er positive over for Israel..
Selv vil jeg jo nok gå i kategorien som ultra-zionistisk bosætter (grundet mit tilhørsforhold, ikke så meget min ideologi), da jeg forholder mig til rabbinere som rav Kook (både far og søn) rav Hirsch (en af grundlæggerne af den moderne ortodokse bevægelse), men sådan er der jo så meget.. Hvad jeg vil sige, er at de ortodokse jøder (som lige så vel kan betegnes som ultra-ortodokse) er blandt "mine" altså moderne ortodokse eller national-religiøse (på hebraisk Dati Leumi)..

Jeg vil dog ikke afvise at der er "ultra-ortodokse" blandt lobbygrupperne i USA..

Vil lige tilføje, at det er den generelle brug af begrebet "ultra-ortodoks" jeg plæderer imod, ikke at du bruger udtrykket.. Jeg finder begrebet mangelfuldt og vildledende, men gør mig dog ikke de store forventninger om at udenforstående orker at sætte sig ind i de mange grupper der udgør de chassidiske bevægelser:o).. Det vil være for meget forlangt..

Citat:
Amerikansk lobbyisme kan ikke sammenlignes med dansk lobbyisme. Det amerikanske valgsystem er helt afhængigt af private bidrag, så det giver lobbyisterne en langt større indflydelse, end danske interessegrupper kan gøre sig håb om.


Naturligvis kan man da sammenligne dem:o).. Man sammenligner jo konstant alting med alt muligt.. Jeg er naturligvis enig i, at man ikke kan sige at vore systemer er ens, men jeg har dog for øje, at der er en begyndene tendens til at lobbyvirksomhed kan forekomme.. Det ville dog nok have mere rigtigt af mig at have henvist til lobbyvirksomheden i EU..

Mvh
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk