annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2

Det nytter ikke, Jeppe. Dine læse- og fortolkningsproblemer er du nok ret alene med her på debatten, men det kan ikke være mit problem, at du ikke forstår dansk. Jeg har klart og tydeligt givet udtryk for, hvad jeg mener, og det er ikke det samme, som du mener.

At du gerne vil have min tekst formuleret, så den bakker dit eget synspunkt op, er ret grinagtigt. Må jeg foreslå dig, at du skriver nogle svar på dine egne indlæg. Så kan du formulere dem som du vil, og give dig selv ret.

Den jødiske lobbyisme i USA handler ikke kun om Israel-Palæstina konflikten. Den handler i høj grad om beskyttelse af den mosaiske tro i USA og jødiske kapitalinteresser, for der er langt mere antisemitisme i USA, end du forestiller dig.

Dit islamofobiske snæversyn gør det åbenbart umuligt for dig at forstå, at hele sidste del af mit indlæg ikke handler om islam, men om alverdens religioner. Det er endda klippet ud i pap i det sidste afsnit, som jeg gentager her:

Citat:
I en verden hvor den videnskabelige erkendelse vokser hurtigere end nogensinde før, er de nuværende religiøse dogmers dage talte. De kan kun tabe kampen på længere sigt, medmindre de reduceres til symbolske handlinger og en erkendelse af, at der ikke er noget efterliv udover vore børns videreførsel af vore gener, og at ingen omnipotent intelligens griber ind i vores tilværelse.


Man skal vist på det nærmeste være funktionel analfabet for ikke at forstå, hvad jeg mener. Så lad mig da til ære for dig prøve at simplificere det yderligere.

Indoktrinering forudsætter ensidig oplysning. I fremtidens samfund bliver det ikke muligt at isolere børn fra at få informationer om alternative religioner og alternativ levevis. Den globale informationsstrøm gennem internettet, TV og mobiltelefoner vil splitte de gamle kulturer og ensretningen af borgerne. Religion bliver et frit valg på alle hylder, og i takt med øget viden og uddannelse vil børnenes logik afvise de gamle dogmer.

De religioner, der ikke kan forny sig, vil tabe i kampen om tilhængere. Islam, som den er i dag, er ingen fare på langt sigt. Muslimske kvinders oprør er startet, og vil ende med at gennemtvinge lige kår for kønnene på trods af koranens tekst. Så snart kvinderne får uddannelse og selvstændighed falder fødselsraten, har det vist sig overalt i verden. Islamisk terror er et forbigående problem. Den vil næppe overleve det 21. århundrede.

Drøm du bare videre om Eurabia-truslen. Jeg har forlængst opgivet at lære dig rationel tænkning og nøgtern vurdering af fakta.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Nyheder fra Religion.dk