annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: ISLAMS BIDRAG TIL EUROPÆISK KULTUR

Kære musiker.

Hængerøven er udelukkende dig, som ikke har gjort det mindste forsøg på at be- eller afkræfte nogle af de fremførte udsagn.

En søgning på de af Krogh nævnte personer vil ellers hurtigt afsløre, at det i det væsentlige drejer sig om ikke-arabisk forskning. F.eks. er Al-Khawarizmi perser ligesom mange af de andre nævnte, eller også er de blevet uddannet på det assyriske universitet i Bagdad (Visdommens Hus).

Mange af de påståede opdagelser er af betydelig ældre dato end islam. Du kan genfinde mange af dem i Lukrets "De rerum natura", som er et læredigt om Epikurs naturlære 1000 år før islam. Af det link, jeg har givet dig, fremgår det også, at det ikke var araberne men assyrerne, der reddede den græske forskning for eftertiden.

Nu er det altså ikke mig, der skal gøre dit hjemmearbejde. Kroghs artikel er så tendentiøs, at den ikke er værd at bruge meget tid på at gendrive. Det er nok at påvise, at han på væsentlige punkter er i modstrid med de historiske kendsgerninger, som er offentligt tilgængelige. Dermed har han allerede sat sin troværdighed over styr.

Det er slående, at du hverken gider undersøge autenticiteten i mine oplysninger, eller komme med argumenter vedrørende Kroghs faglige viden. Man kunne fristes til at tro, at du etnisk er araber, siden du ignorerer de fakta, som jeg har redegjort for i mine indlæg. Du behøver hverken at være historiker eller på anden måde sagkyndig, for at finde stribevis af bekræftelser på mine oplysninger på nettet fra neutrale forskningsinstitutioner.

Du kan også på nettet finde masser af beviser for, at mange videnskabelige kendsgerninger er forbudt stof i arabiske lande, fordi de strider mod koranens ord.

Lidt mere seriøsitet i kommentarerne ville forhøje værdien af dine indlæg.

Godnat

Ole Bjørn ;)



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk