annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15887480
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399643
Et andet syn 2004214
Åndelig Føde 1606138
Jesu ord 1534708
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
0 registrerede 553 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: EN HELT NY RELIGION?

Hej Anne.

Tak for dine lykønskninger og tillykke med Bloggen, jeg har været inde og kigge ganske lidt,har haft lidt travlt de sidste par dage.
Det er helt iorden med mig at du bruger løs af hvad vi snakker om på debatten, det kunne være andre var interesserede i at høre om vore meninger på debatten.

Jeg fulge igår en tv udsendelse på svensk: Barn og Kundskabskanalen, overskriften var : Religion er en virus.

Det var en udsendelse af Richard Dawkins om og mod religionerne, som du nok kan tænke dig. Richard Dawkins siger som mig eller også er det omvendt, at det er voldtægt mod børn at undervise dem i religion og selfølgelig især når det foregår som indoktrinering, børn skal ikke lære om religion før de er modne nok, til at gennemskue hvad det går ud på.

I England er der nu omkring 7,000 religiøse skoler og tallet er stigende,takket være Tony Blairs regering, disse skoler styres af forskellige trossamfund og børnene udsættes for en stærk indoktrinering.
Han var rundt i det meste af verden og interviewede ledere fra forskellige kirkeretninger, i London var han inde på et ortodoks jødisk skole og spurgte om hvad eleverne fik at vide om evolutionen, den blev de skam undervist i,men ingen af eleverne troede på den (hvorfor mon dog).Og samtidig måtte skolelederen erkende at eleverne også troede på at verden blev skabt på 6 dage for 5000 år siden, ligesom ham selv.

I USA var han inde i et "helvedes teater" hvor der blev opført grusomme teaterstykker af en gruppe kristne i byen under ledelse af deres præst, man viste dele af stykket hvor homoseksuelle og lesbiske blev hånet på det grusomste fordi de ikke overholdt hvad der stod i gt og nt. Det blev vist hvordan man råbte op mod dem der fik lavet aborter, det hele var et skrækscenario af værste skuffe, lavalderen for at se deres forestillinger var 12 år, på et spørgsmål fra Richard Dawkins om man ikke var bange for at børnene skulle få mareridt af oplevelsen, nej det var da kun godt, for så kunne de bedre forstå hvad der var rigtigt iflg. biblen, sagde den gode hr. præst.

R.D nævnte også hvad forskellige kendte havde sagt om religionerne,bl.a. havde Steven Weinberg sagt,at religion er en fornærmelse mod menneskeheden.

R.D. mener at den gamle gud må være en den grusomste og mest terroriserende gud der har været til, iflg. gt og delvis nt.

Det var en meget interessant udsendelse,jeg ved ikke om den har været vist på dansk tv, men her er den blevet vist i tilslutning til en række udsendelse om religionerne.

Jo man som ateist da godt være "åndelig", det er skam ikke forbeholdt de troende, når vi vel og mærke bruger åndelig i en anden sammenhæng. Jeg kan ligesom Ole Bjørn godt falde i trance over et godt musikstykke, eller god kunst, har bl.a. været i Vinterpaladset i Sct.Petersborg i 1978, og oplevede den skønne billedkunst der var at se der, og jeg får en "klump" i halsen, når jeg en sjælden gang er med min nu viv i et tempel og hun køber Lotusblomster og bladgulv mm og knæler foran de guldsmykkede Buddhafigurer og giver gaver til disse,mens hun siger en masse bønner, hvorfor ved jeg ikke, jeg er heller ikke buddhist, selvom de er ateister, bryder mig slet ikke om deres munke, der er for mange af dem.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 05:37
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Boeing i nyt stormvejr: Anklages for at ..
15/05/2024 02:59
Efter brokollaps i Baltimore: Containers..
15/05/2024 01:41
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Nyheder fra Religion.dk