annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: EN HELT NY RELIGION?

Hej Anne.

Ja, ham har jeg fået på puklen for selvom det er femten år siden at jeg læste ham. I dag kan jeg måske bedre forstå hvorfor menneskene kan gå forbi Gud, men dengang forstod jeg det ikke.

Vi må allesammen søge det som bor i vores hjerte. Det er ikke det samme som selvoptagethed, det er ganske naturligt at realisere sig selv i sit liv. Lade det komme til udfoldelse så at sige. Det er en del af det at kende sig selv, at finde ud af hvem man er, hvad man søger og hvad man drømmer om for derefter at realisere det i sit liv.

Diskussionen startede jo ved et sort hul. Selvfølgelig er det storslået at kigge ud i universet og vel kan man kalde det Guds skaberværk men så stort det er, er det dog kun materien.

Der findes et andet skaberværk som vi alle tager del i mens vi lever her på jorden. Udadtil burde vi skabe et lykkeligt liv i fællesskab med andre og indadtil burde vi udvikle os til større indsigt og forståelse.

"Saml dig skatte i Himlen", siger Jesus. Alle vore materielle goder kan vi ikke tage med os når vi skal herfra og jeg er bange for at det samme er tilfældet med vores enorme viden. At det er svært for en rig at gå igennem et nåleøje har for mig aldrig kun drejet sig om materielle goder men også om den kolossale viden vi indsamler. Hvis denne viden gør os til ateister har vi mistet evnen til at skelne os frem til de fine tråde livet egentlig består af.

Alfa og Omega er at selv om universet kan kaldes Guds skaberværk bør vi ikke glemme det andet og mere væsentlige skaberværk. Livet og kærligheden blandt hinanden her og nu.

Vi har i vores indbyrdes forhold skabt denne verden. Hvis vi forandrer disse indbyrdes forhold og lærer at tænke på en anden måde vil vi også skabe en helt anden verden.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk