annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: EN HELT NY RELIGION?

Kære Anne.

Det var sandelig ikke noget kort svar, du kom med, så please take it easy, jeg skal lige bruge en masse tid på at "oversætte" dit lange svar, meget klogere på gud og Jesus blev jeg ikke.

Jeg har lige i dag siddet og set en masse tv kanaler på min satelitmodtager, deriblandt en masse amerikanske kristne kanaler og de bruger gt og biblen næsten ordret.

Der var bl.a. en prædikant der havde begivet sig op på et bjerg ved siden af Mount Arafat og forklarede om Noahs kæmpebåd mm, som var det den skinbarlige sandhed, men det ser ud til at religionen er regionsbestemt, i USA er men meget bundet af gt og biblen og tror ordret på disse menneskeskabte historier. Her i Danmark er man på vej væk fra disse historier, men ikke alle, nogen af dem kan stadig bruges, så er det bare at finde ud af hvilke.
Nu er det ikke fordi jeg kan bruge dem til noget andet end undren, men vil gerne undres over de "rigtige" historier.

Det er pudsigt at det er så vigtigt hvad nogle mennesker kan sidde og spekulere på, her tænker jeg på filosofferne, disse meget tænkende "genier" prøver at tømme deres hjerner helt ud i det umulige, jo mere snørklet og uforståeligt jo bedre, om de selv forstår alt det de nedfælder, er jeg ikke helt overbevist om, mange af dem gør sgu livet besværligt.

Jeg er glad for at vi er nogenlunde enige om at det ikke er en gud der har skabt det hele, giver dig samtidig ret i, at der er mere mellem himmel og jord end vi lige nu kan kapere, om man en dag når til den endelige løsning tvivler jeg på.

Ja det hedder stadig gudstjeneste, men hvorfor hedder det nu det, det er jo mest Jesus man taler om efterhånden.

Hvis Jesus ikke var koblet til en gud, som vistnok var hans far,
(idet han gjorde stakkels Josef til hanrej,ikke videre pænt af ham), så havde Jesus ikke været mere attraktiv end alle de andre profeter der har gået på jorden og var sikkert hurtigt blevet glemt.

Jesu forkyndelse kan ikke sammenlignes med Muhammeds livsførelse, nej der må jeg sige at Muhammed forstod at leve livet, selvom han var en kæmpebandit som man ikke kan holde af, han tog ihvertfald til sig af livets goder, mens Jesus var en tøsedreng, der mere var til det stilfærdige liv uden overraskelser, andre end hans påståede mirakler, føde flere tusinde sultne med tre fisk, eller gå på vandet, selvom det ikke var frosset til, for at nævne nogle enkelte, jeg er spændt på hvorlænge disse historier holder vand.

Men selfølgelig, troen kan flytte bjerge, men ikke et enkelt sandkorn.

Jeg husker at for mange år siden, da jeg kørte forbi en stor sø i Israel så udbrød guiden; hvis der er nogen der vil lære at stå på vandski uden ski, så er det her.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk