annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 560 gæster og 213 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: EN HELT NY RELIGION?

Kære Anne.

Som jmp skrev på indlægget lige før, så er de på de andre planeter tem'lig dumme, jeg tror sandelig jeg må være immigreret fra en anden planet, jeg føler mig lidt dum, eller for at sige det på en anden måde, hold da helt kæft hvor må det være svært at være troende, altså "rigtigt troende", det kan min lille hjerne slet ikke klare.

Al min skolelærdom ihvertfald hvad angår religion er helt forkert, jeg er blevet ført bag lyset af min religionslærer, hvor skal jeg klage??

Her går jeg og tror næsten ordret på biblen og skolelærdommen, at den gode gud skabte det hele, var det bare et trick for at fange mig?, eller er man begyndt at trække i land, heldigvis kan jeg se du muligvis også er lidt forvirret, det kan så trøste mig en smule.
Efterhånden er jeg kommet til den forståelse, at der slet ikke er nogen gud i virkeligheden,men det er nærmest noget, nogle opbygger i sig selv og får overbevist sin hjerne om er det eneste rigtige.

At man på det nærmeste skal være filosof for at forstå den virkelige tanke bag religionen gør det ikke lettere, men tilsyneladende drejer det hele sig ikke så meget om gud men betydeligt mere om Jesus, han havde da hud og hår og vistnok temmelig nærværende, undtagen når han ikke var det, har man degraderet den kære gud til fordel for hans "søn"?? det gud gik og lavede var dog for vidtløftigt.

Måske er det naturvidenskabens landvindinger der har gjort at man har ført gud ud på et sidespor, rent skabermæssigt, fordi det trods alt var for meget arbejde for ham, at han/den stadigt skulle "skabe".

Så er der nogle der blander Jesus, Kristus, helligånden og gud sammen i en treenighed, som een og samme person, og Hanskrist har sin helt egen eventyrlige blanding, som vist kun et fåtal forstår et pluk af og dem hører jeg ikke til, men jeg læser ufortrødent alle hans indlæg( uden at blive klogere).

Nå men Anne pas nu dine opgaver, vi ser gerne du brillerer ved eksamen, så brug ikke hele natten på at svare min tåbelige snak.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 03:47
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Boeing i nyt stormvejr: Anklages for at ..
15/05/2024 02:59
Efter brokollaps i Baltimore: Containers..
15/05/2024 01:41
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Nyheder fra Religion.dk