annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
0 registrerede 54 gæster og 203 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Er dette videnskab...

Citat:
Jan ABC:

Hvornår begynder du at helbrede de blinde ler I bøger kan alt lade sig gøre blinker Hvad med at beskæftige dig med virkeligheden...



Det er netop det de gør - praktiserer HEL'bredelse konkret i virkeligheden - og Kristen Videnskab gør et stort nummer ud af at det ikke er teori og abstrakt.

Jeg er jo selv blevet HEL'bredt for en kronisk lidelse for næsten halvtreds år siden og det var en fuldkommen HEL'bredelse som undrer lægerne. Og det er ret detaljeret beskrevet i min lægejournal.

Altså den HEL'bredelse jeg erfarede var en en gang for alle HEL'bredelse af mine tilbagevendende regnbuehinde betændelse i øjnene.

Lægerne forventede med min diagnose Morbus Bechterew at det ville komme igen - men med min Kristen Videnskabs HEL'bredelse der for cirka 50 år siden - det er forsvundet helt ud af mit liv.

At beskylde Kristen Videnskab for ikke at være beskæftiget med virkeligheden - det kan man ihvertfald ikke gøre - de gør ikke andet - og det er de netop verdensberømte for at Kristen Videnskab er en praksis og det drejer sig om konkrete HEL'bredelser - iøvrigt hvordan skulle man kunne blive HEL'bredt teoretisk om jeg må spørge.



Citat:
I modsætning til nogle former for liberal protestantisme ser Christian Science imidlertid ikke Jesus som blot et moralsk eksempel. Tværtimod betragtes hans helbredende værker og hans sejr over døden som bevis på, at begrænsningerne i den dødelige tilstand kan overvindes gradvist, efterhånden som man opnår "Kristi sind" - det vil sige en forståelse af menneskehedens sande åndelige status. Denne opnåelse kræver, at man ser ud over materielle tilsynekomster til en åndelig virkelighed, som ortodoks kristendom forbinder med himlen, men som Christian Science anser for at være en påviselig kendsgerning.


som Christian Science anser for at være en påviselig kendsgerning



Som Kristen Videnskabs tilhænger må man fx ikke ryge eller drikke eller være i medicinsk behandling for noget. Og Einstein blev engang spurgt om hvorfor han ikke tilsluttede sig bevægelsen nu han så ofte kom hos dem? Hvortil han havde gjort opmærksom på sin pibe i brystlommen.

Virkeligheden er jo netop at man opgiver selvmodsigende dårlige vaner (rygning og at drikke og visse andre ting), man ved forhindrer mennesket i at opnå en ægte forbindelse til det guddommelige spirituelle der HELBREDER.

Ja som Kristen Videnskabs tilhænger må man ikke være alkoholiker og ej heller gå rundt og have de tanker du har Jan ABC - dit sind ville de erklære være urent og fyldt med fejlagtige tanker om livet og tilværelsen vores. Du ville ifølge Kristen Videnskab ikke blive betragtet som havende forstået det med Gud i dit liv. VELKOMMEN TIL VIRKELIGHEDEN Jan ABC.

Der er så meget alvor og virkelighed over Kristen Videnskab at du ikke når dem til sokkerholderne.

Men de vil selvfølgelig gerne hjælpe dig.

Mvh HansKrist


PS:



Mest betydningsfuld er måske nedbrydningen af den gamle, kunstige skillelinie mellem de såkaldt hellige og de verdslige. To af de teologer, hvis skrifter i vor tid har vakt størst interesse - Paul Tillich og Martin Buber- har lagt vægt på det guddommelige som en virkelighedens dimension, der altid er til stede i enhver menneskelig aktivitet, og i hvilken noget nyt er blevet til! I et vist omfang har de vendt sig bort fra den ydre verden og en overnaturlig indgriben i den og er søgt ind til Kærlighedens og Åndens intuition i deres eget indre.

Kirsten Videnskab roser netop Paul Tillich og Martin Buber for at forholde sig til det spirituelle åndelige guddommelige som en dimension ved virkeligheden. Og ikke snik snak herfra og til evigheden uden at vi kan vide noget og forstå tingene og opnå et konkret udbytte: opnå glæde og fornøjelse og HEL'BREDELSE og HELLIGGØRELSE.



Jeg har jo altid sagt at du Jan ABC og Arne I begge går udenom VIRKELIGHEDEN - udenom at den spirituelle åndelige dimension er en virkeligheds dimension vi har erfaringer med og hvorigennem vi oplever HELbredelser og alle Gud Helligåndens mange vidunderlige forunderlige gerninger med os - Helligåndens Frugter og Helligåndens Karismatiske ÅndsGaver med mere.

Begge skubber i det hele væk fra jer selv - og gør det hele til snak eller ingenting.

Men det er jo noget helt konkret.
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Regionerne vil have flere penge til medi..
20/05/2024 07:50
33-årig mand druknet i Thyborøn Havn
20/05/2024 04:31
Dansker død i faldskærmsulykke i Holla..
20/05/2024 00:24
USA's sikkerhedsrådgiver præsenterer o..
20/05/2024 00:16
Mindst 13 meldes såret under ukrainsk a..
19/05/2024 23:05
Nyheder fra Religion.dk