annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
0 registrerede 44 gæster og 201 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: HOLDER RELATIVITSTETEORIEN?


Hej Kristian Pedersen!

Principielt er jeg enig med dig og din kloge far, hvorfor jeg da også har ignoreret det personfnidrende og skrigende orakel i månedsvis ad gangen, desværre uden nogen som helst positiv effekt.

Nok tier den kloge, men han bliver næppe ved med det i længden, med mindre han er indstillet på, at lade sig korsfæste af pøbelen.

Det må være min agnosticisme og manglende kristne tro, der forhindrer mig i endegyldigt af få bugt med mine afskyelige, lave dyriske instinkter, der kræver retfærdighed efter talionsprincippet - den instinktive morallov - for at få fred i sjælen. ;)

Men jeg er indstillet på at prøve igen!

Hilsen

Ipso Facto pifter


---------
"Vi skal tilgive på samme måde, som han har tilgivet os." Sådan står der i Efeserbrevet 4,32. Vi skal ikke bare tilgive, som mennesker tilgiver generelt. De siger: - Jeg tilgiver, men glemmer aldrig det, han har gjort.

I Ordsprogenes Bog 20,10 står der, at "Gud hader forskellige vægte." At bruge én vægt, når det gælder om at tage imod tilgivelse fra Jesus. Og så bruge en anden vægt, når det gælder at tilgive andre. Det gør Jesus gal.
Al synd vækker Guds vrede. Men utilgivelighedens synd vækker særligt Guds vrede. Han bliver barsk, når han møder kolde og små hjerter."
- Citeret fra en prædiken af Jens Peder Pedersen, præst i Kristent Center i Herning. - "Det glæder mig, at syndsbegrebet endnu ikke er tæsket helt ihjel af Bultmans, Gogartens og Løgstrups disciple." - IF. ;)

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Protesterne i Georgien fortsætter mod d..
02/05/2024 23:20
USA's efterretningschef: Krigen i Ukrain..
02/05/2024 21:19
Nato-medlemmer er 'dybt bekymret' over i..
02/05/2024 20:37
Sønderjyske er tilbage i Superligaen ef..
02/05/2024 20:09
En milliard euro på vej fra EU til Liba..
02/05/2024 19:55
Nyheder fra Religion.dk